پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

غرفه رنو

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 9/ مگان جدید گل سرسبد رنو در نمایشگاه

در محاصره شرقی ها/ نگاهی به مشخصات فنی  رنو مگان مخصوص بازار ایران نمایشگاه بین المللی خودرو تهران که پس از سال ها برگزار شد، آنقدر مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت که کسی شک نداشت در سال بعد هم شهر آفتاب میزبان نمایشگاه بعدی خواهد بود. از حدود 1 ماه قبل با نزدیک شدن به آذرماه […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۷ آبان ۱۳۹۶

در محاصره شرقی ها/ نگاهی به مشخصات فنی  رنو مگان مخصوص بازار ایران

نمایشگاه بین المللی خودرو تهران که پس از سال ها برگزار شد، آنقدر مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت که کسی شک نداشت در سال بعد هم شهر آفتاب میزبان نمایشگاه بعدی خواهد بود. از حدود 1 ماه قبل با نزدیک شدن به آذرماه و تب و تاب حضور برندهای داخلی و خارجی در نمایشگاه تهران، گمانه زنی ها در خصوص حضور خودروهای جدید در نمایشگاه آغاز شده است. بعضی از گمانه زنی ها به صورت غیر رسمی از سوی خودروسازان و واردکنندگان مورد تایید قرار گرفته و بعضی هم هنوز مشتشان را کامل باز نکرده اند. در میان خودروهایی که به نظر می رسد حضورشان برای اولین بار در نمایشگاه خودروی تهران قطعی است، رنو مگان نامی است که با فونت بزرگ تر در لیست رونمایی ها تایپ شده است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو:

این خودرو از سال 1386 وارد خطوط تولید پارس خودرو در کیلومتر 9 جاده مخصوص تهران – کرج شد و تا قبل از تحریم های ظالمانه در خط تولید قرار داشت. قطعا مدال محبوب ترین رنو تا قبل از ورود مدل های جدید تلیسمان و کولئوس بر سینه مگان نصب شده بود. اما با ورود خودروهای جدید رنو که نسبت به گذشته کاملا پوست اندازی کرده بودند، کم کم مگان به حاشیه رانده شد.

رنو مگان جدید

حالا در آستانه نمایشگاه بین المللی خودرو تهران ( 6 تا 10آذر) باز هم نام رنو مگان به گوش می رسد. نامی که این بار در کنار خودروهای خوش سیمایی مثل تلیسمان و کولئوس، قرار است در بازار خودروی ایران باز هم بدرخشد. مگان فعلی که نسل چهارم این خودرو به شمار می رود، در سال 2016 توسط تیم طراحی رنو با نظارت آقای وندن اکر طراح ارشد این کمپانی صورت گرفته است. این خودرو که نمادی از زبان طراحی جدید رنو است، با استفاده از پلتفرم CMF تولید می شود. این پلتفرم در محصولات دیگری از گروه رنو-نیسان مثل تلیسمان هم مورد استفاده قرار گرفته است.

رنو مگان جدید

مگان در بازار اروپا دارای 5 پیشرانه مختلف بنزینی و دیزلی است که از 1.2 لیتر تا 1.6 لیتر حجم دارند. در میان این پیشرانه ها نمونه های اتمسفر ( تنفس طبیعی) و توربوشارژ ( پورخوران) دیده می شود. اما آنطور که از شنیده می شود رنو برای بازار ایران نمونه 1.2 لیتری مجهز به توربوشارژ را تدارک دیده است. این پیشرانه که قبلا در مدل کپچر هم به کارگیری شده است، می تواند 130 اسب بخار نیرو و 205 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مگان بازار ایران احتمالا مجهز به یک گیرباکس اتوماتیک 7 سرعته با دو کلاچ می شود. ضمن اینکه شاید رنو برای این خودرو یک گیرباکس دستی 6 سرعته دستی را هم در نظر بگیرد تا انهایی که قصد دارند از رانندگی یک پیشرانه توربوشارژ نهایت لذت را ببرند، این مدل را انتخاب کنند.

اما شاید از خود بپرسید با توجه به کیفیت پایین سوخت در ایران و حساسیت پیشرانه های مجهز به توربوشارژ  به کیفیت سوخت، آیا این پیشرانه در ایران با مشکل رو به رو نخواهد شد؟ سوال شما بسیار بجاست اما یادتان باشد این پیشرانه قبلا امتحانش را روی کپچر پس داده است. البته طبق گفته مسئولین فنی شرکت رنو-پارس برای افزایش هرچه بیشتر راندمان آن با سوخت موجود در ایران، اقداماتی تکمیلی برای کالیبره کردنش انجام داده است و حتی بخش انتقال قدرت هم دستخوش تغییراتی شده تا بهترین کشش برای مگان ایجاد شود.

مگان جدید با 5 ستاره ایمنی بر دوش از EuroNCAP راهی ایران می شود. تا اینجای کار صحبت از مشخصات فنی بود. اما همانطور که می دانید مگان در 3 تیپ  اتاق در بازار اروپا عرضه می شود. این مدل ها شامل استیشن، هاچ بک و سدان هستند. اما به نظر می رسد حداقل در گام نخست مدل سدان که باید ان را بچه تلیسمان نامید راهی بازار ایران شود. البته دور از ذهن نیست که مدتی بعد مدل هاچ بک که جوانپسند تر و اسپرت تر است نیز به ایران راه یابد. طبق شنیده ها این خودرو قرار است در بازه قیمتی 135 تا 150 میلیون تومان به فروش برسد.

رنو مگان جدید

به این ترتیب باید شاهد رقابت سرسخت این خودرو اروپایی با  شرقی ها باشیم. در واقع لشگری از خودروهای کره ای و ژاپنی مثل هیوندای الانترا، تویوتا کرولا، هوندا سیویک، میتسوبیشی لنسر و چند خودروی دیگر مثل مزدا 3 منتظر هستند تا با مگان جدید پنجه در پنجه پیکار کنند. اما به نظر می رسد با توجه به پتانسیل های این خودرو، از همین حالا باید مگان را در لیست موفق ترین خودروهای خارجی بازار ایران قرار داد. کسی چه می داند! شاید در سال 1397 مدال بیشترین خودروی وارداتی به بازار ایران به جای سانتافه بر سینه مگان بنشیند.

نمایشگاه خودرو تهران (آذر ۹۶)-شماره 8/ حضور مستقل خودروسازان خارجی در مهمترین رویداد خودرویی ایران

نمایشگاه خودرو تهران (آذر ۹۶)-شماره ۷/شهر آفتاب میزبان ستاره‌های مرسدس بنز

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 6/ جنس نمایشگاه جور شد ((قطعی شدن حضور 48 برند معتبر))

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره ۵/ آیا بورگوارد BX7 مهمان شهر آفتاب می‌شود؟

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 4/حداقلی های پارسال، پر سر و صداهای امسال

نمایشگاه خودرو تهران (آذر ۹۶)-شماره ۳/ جزییات برگزاری دوره جدید در حاشیه رونمایی از پوستر نمایشگاه

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 2/ رونمایی از پوستر نمایشگاه در مراسمی ویژه

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 1/انتظار برای پاییز خودرویی در آفتاب

مهمترین اخبار نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در سال 95:

غرفه ایرتویا ، پربازدیدترین غرفه نمایشگاه خودرو تهران

استقبال بي نظير از غرفه DS Automobiles در نمایشگاه تهران

بازدید وزیر صنعت از غرفه ایران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران

رونمایی از محصولات جدید کارمانیا در نمایشگاه خودرو تهران

پای ایران خودرو و سایپا هم به نمایشگاه خودرو تهران باز شد

هجوم لشگر هیبریدی ها به نمایشگاه خودرو تهران

برپایی نمایشگاه خودرو تهران پس از 11 سال

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی