پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوتوس (3)

ابر پروژه جیلی و لوتوس/ جیلی 2 بیلیون دلار در کمپانی لوتوس سرمایه گذاری می کند

پس از همکاری موفقیت آمیز جیلی و ولوو, اکنون هولدینگ جیلی خبر از همکاری جدیدی با کمپانی لوتوس داده است. این شرکت قصد دارد با سرمایه گذاری دو بیلیون دلاری در کمپانی لوتوس, این کمپانی را به رقیب جدی برای پورشه تبدیل کند. به گزارش خبرگزاری Bloomberg ، جیلی قصد دارد با سرمایه گذاری در […]

ارشیا
یکشنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

پس از همکاری موفقیت آمیز جیلی و ولوو, اکنون هولدینگ جیلی خبر از همکاری جدیدی با کمپانی لوتوس داده است. این شرکت قصد دارد با سرمایه گذاری دو بیلیون دلاری در کمپانی لوتوس, این کمپانی را به رقیب جدی برای پورشه تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری Bloomberg ، جیلی قصد دارد با سرمایه گذاری در کمپانی لوتوس، تعداد کارخانه های لوتوس در انگلستان را افزایش دهد. هم چنین این هولدینگ مشغول مذاکره با شریک مالزیایی خود Etika Automotive Sdn Bhd است تا بتواند بیش از 51 درصد از سهم لوتوس را خریداری کند. در فاز اول همکاری بین دو کمپانی، لوتوس قادر خواهد بود بیش از 200 مهندس جدید را به کارخانه خود اضافه کند.

لوتوس (2)

علاوه بر این لوتوس یک کارخانه جدید به احتمال زیاد در محله West Midlands خواهد ساخت. هم چنین یک پایگاه طراحی و نوآوری هم به این کمپانی خواهد پیوست و به احتمال زیاد در محله  Coventry بنا خواهد شد. بلومبرگ اطلاعاتی درباره سرمایه گذاری جیلی برای خودرو های جدید منتشر نکرده است اما بدیهی است که خط تولید لوتوس برای یک خانه تکانی بزرگ آماده خواهد شد. هولدینگ جیلی قصد دارد تا کمپانی لوتوس در انگلستان را به یک پورشه دوم تبدیل کند. لوتوس برای سال 2020 دو محصول جدید را به بازار عرضه خواهد کرد. این در حالی است که یک نمونه SUV جدید هم یک یا دو سال بعد توسط لوتوس معرفی خواهد شد.

همکاری لوتوس و جیلی (1)

پس از معرفی اولین شاسی بلند، کمپانی لوتوس نمونه های شاسی بلند دیگری را هم در برنامه بلند مدت خود دارد. یک خودرو سوپر اسپرت پر قدرت هم تا چند سال آینده توسط لوتوس معرفی خواهد شد که برای رقابت با کمپانی های معروف دنیا آماده می شود. کمپانی جیلی در سال گذشته درصدی از سهام شرکت لوتوس را خریداری کرد. هم چنین در قرار داد این دو کمپانی آمده است که جیلی بعدا قادر خواهد بود تا کل برند لوتوس را خریداری کند. با توجه به پیشرفت این هولدینگ، باید منتظر خریدن کمپانی لوتوس در آینده ای نزدیک توسط جیلی هم باشیم.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

خودروسازان بم شرایط فروش جیلی GC6 را اعلام کرد+ قیمت

نسخه های خاص Exige به مناسبت 70 سالگی کمپانی لوتوس معرفی شدند

موتورسیکلت خودران پرنده با بنلی می آید

تولدت مبارک لوتوس / جدیدترین سری Evora معرفی شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی