پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تلفات جاده ای

رابطه مستقیم افزایش قیمت بنزین و کاهش تلفات جاده ای

مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر رابطه مستقیم قیمت بنزین با کاهش تلفات رانندگی تاکید کرد. البته با یک پیش شرط مهم. او میگوید در صورتی افزایش قیمت بنزین منطقی است  که در کنار آن خودروی ارزان در اختیار مردم قرار گیرد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ موضوعی که […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۱۳ شهریور ۱۳۹۷

مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر رابطه مستقیم قیمت بنزین با کاهش تلفات رانندگی تاکید کرد. البته با یک پیش شرط مهم. او میگوید در صورتی افزایش قیمت بنزین منطقی است  که در کنار آن خودروی ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

موضوعی که از سوی معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای زیربنایی دولت مطرح شد. حالا حرف و حدیث‌ها بر آن است تا طرح کاهش قیمت خودرو به هیئت دولت برود تا بررسی جدی آن در راستای کاهش تلفات جاده‌ای مورد کنکاش  قرار بگیرد. امری که محال به نظر می رسد.

به گفته معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی براساس آخرین آمارها، تعداد کشته‌ها به ازای یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه شده و با میزان استفاده از حمل و نقل عمومی مقایسه می‌شود. هرچه میزان استفاده از حمل‌ونقل عمومی زیادتر می‌شود، تعداد کشته‌ها کمتر می‌شود. مثلا آمریکا که کشوری خودرو محور است، تعداد کشته‌های بیشتری دارد. حمل‌ونقل عمومی اثر خیلی زیادی دارد، هرچه از حمل‌ونقل عمومی بیشتر استفاده شود تعداد کشته‌ها کمتر است.

از سویی آخرین اطلاعات نشان می‌دهد تعداد کشته‌ها، هرچه سوخت گران‌تر باشد، کمتر می‌شود. تعداد کشته‌های ایران زیاد و قیمت سوختش ارزان است. به همین دلیل، نقشه راه ایمنی کشور در جلسه کمیسیون زیربنایی دولت ارائه شده که به تصویب رسید و قرار است در هیات دولت مطرح شود.

 البته ناگفته نماند که اگر مردم به علت گرانی قیمت بنزین اعتراض می‌کنند به نظر من حق دارند، چون در کشورهایی که قیمت بنزین گران است قیمت خودروهایشان ارزان است. همچنین معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: نمی‌شود هم قیمت خودرو گران باشد و هم بنزین را گران کنیم. اگر می‌خواهیم به مردم کمک کنیم، قیمت خودرو را باید ارزان کنیم که به نظرم خیلی بیشتر استقبال خواهند کرد.

کاهش تلفات جاده ای با گران کردن قیمت بنزین!

هر ۷۱ دقیقه یک نفر در جاده‌های ایران کشته می‌شود/ راه های کاهش تلفات جاده ای

هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت سوخت گرفته نشده

خطرناک ترین ماه سال در راه است / افزایش قیمت سوخت و خودرو یکی از راهکارهای کاهش تلفات جاده ای

پیشنهاد ارائه 60 لیتر سوخت برای هر خودرو به جای افزایش قیمت

افزایش 50 درصدی قیمت بنزین به مردم فشار می آورد/ جایگاه داران سوخت در آستانه ورشکستگی

سیاست گذاری صحیح وزارت صنعت مانع قاچاق سوخت

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی