پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سانگ یانگ

بی بهره ماندن از خودروهای ایمن با ممنوعیت واردات خودرو

ممنوعیت واردات خودرو موجب شده تا مردم از استفاده از خودروهای ایمن بی بهره باشند واین در حالی است که سالانه هزاران انسان در کشور ما بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند که قطعا درصدی از این تلفات به دلیل تردد خودروهای ناایمن است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۲۸ آبان ۱۳۹۷

ممنوعیت واردات خودرو موجب شده تا مردم از استفاده از خودروهای ایمن بی بهره باشند واین در حالی است که سالانه هزاران انسان در کشور ما بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند که قطعا درصدی از این تلفات به دلیل تردد خودروهای ناایمن است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

ایران یکی از بالاترین تعداد تصادفات رانندگی در جهان را داراست که بر اساس برخی آمارها سالانه حدود ۸۰۰ هزار تصادف رانندگی در این کشور رخ می دهد و بر اساس همین آمارها ایران با قریب به بیش ار 16 هزار کشته در رتبه هشتم مرگ و میر جاده ای قرار دارد که البته این هم به شرایط جاده ها و هم به ایمن نبودن خودروهای تولید داخل بر میگردد .

از این رو هم بهبودوضعیت جاده ها و شناسایی نقاط حادثه خیز و ایمن کردن آنها هم تردد خودروهای ایمن و البته رانندگی مناسب در بهبود این آمار نقش بسزایی دارد. وقتی شما به دنبال خریدن خودروی جدید هستید ایمنی نقش مهمی در تصمیم گیری شما ایفاء خواهد کرد. مطمئنا درجه ایمنی خودروهای خارجی موجود در ایران از خودروهای وطنی ضریب خطای کمتری دارد . وقتی راننده و دیگر سرنشینان احساس ایمنی داشته باشند از مسافرت و رانندگی حتی در ” حین ماموریت” لذت بیشتری خواهند بردوپر واضح است که بهترین گزینه برای راننذگی بهتر انتخاب ایمن ترین خودرو است.

دفاع از حقوق مصرف کنندگان و نو آوری در کنار هم سطح وسیعی از ایمنی خودرو ها را فراهم میکند که این فن آوری جدید جان هزاران نفر را نجات داده است ، رشد تقاضای مصرف کننده ها در این سال های اخیر باعث ورود بیشتر خودروهای خارجی ایمن به ایران شد که البته با تصمیمات یک شب دولت ایمنی هم رخت باید بست .

چالش کنونی حمایت از حقوق مصرف کنندگان یا حمایت از تولید کنندگان خودرو که خودروهایشان به ارابه مرگ در جاده ها معروف هستند بر میگردد و حمایت از این خودروسازان توسط دولت ادامه دارد و در این شرایط نکته جالب اینجاست ” واردات خودرو کلا ممنوع اعلام میشود” اما همین خودوهای ایمن که توسط وارد کنندگان که با مجوز قانونی که این روزها به چشم خائن به کشور دیده می شوند وارد شده است جان افراد نظر کرده را از مرگ نجات داده . سوال اینجاست آیا استفاده از خودروهای ایمن فقط برای قشر خاصی تعریف شده است یا خیر ؟

با ممنوعیت واردات این مردم نیستند که از خودروهای ایمن بی بهره می مانند و آیا حمایت از مصرف کننده یعنی اجبار به استفاده از خودروهایی که کیفیت و ایمنی مناسبی ندارند؟

ممنوعیت واردات خودرو مقطعی خواهد بود

قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو وجود ندارد / بازار خودرو در انحصار خودروسازان داخلی

آغاز به کار کمیته تفحص از خودروسازان داخلی /احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو

احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو در آینده ای نزدیک

ممنوعیت واردات خودرو توجیه علمی ندارد / واردات براساس شرایط بازار مدیریت شود

چرخ اسقاط خودروهای فرسوده در پی ممنوعیت واردات خودرو از حرکت ایستاد

ایمن نبودن راه ها و جاده ها عامل تعیین کننده در تصادفات جاده ای

کاهش تلفات جاده ای استان هرمزگان در گرو افزایش منابع مالی و بهسازی جاده ها

لزوم استانداردسازی 1500 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی