پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح ترافیک

ثبت نام در سامانه تهران من پیش نیاز ورود به طرح کنترل آلودگی هوا

تمامی دارندگان خودروهای شخصی ساکن تهران باید پیش از ورود به محدوده‌های ترافیکی اول و دوم در سامانه تهران من ثبت‌نام کنند تا بتوانند از 20 روز تردد رایگان در محدوده‌ کنترل آلودگی هوا بهره‌مند شوند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محسن پورسیدآقایی معاون شهردار تهران با اشاره به اجرای طرح ترافیک 98 از […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸

تمامی دارندگان خودروهای شخصی ساکن تهران باید پیش از ورود به محدوده‌های ترافیکی اول و دوم در سامانه تهران من ثبت‌نام کنند تا بتوانند از 20 روز تردد رایگان در محدوده‌ کنترل آلودگی هوا بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن پورسیدآقایی معاون شهردار تهران با اشاره به اجرای طرح ترافیک 98 از ابتدای تیر ماه بیان کرد: طرح ترافیک همانند سال گذشته در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود. با این تفاوت که از ابتدای تیرماه 98 طرح «زوج یا فرد» حذف خواهد شد و به‌جای آن طرح «محدوده کنترل آلودگی هوا» در محدوده دوم اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر پایان اجرای طرح زوج یا فرد در پایتخت اظهارکرد: در طرح مذکور، خودروهای پلاک تهران در هر فصل 20 روز(و خودروهای پلاک غیر تهران 15 روز) مجاز به تردد رایگان در محدوده دوم (زوج یا فرد سابق) هستند به‌طوری‌که زوج یا فرد بودن پلاک خودروها نیز در تعیین روزهای مجاز اثری ندارد و ملاک، صرفا تعداد روزهای ورود است.

معاون شهردار تهران بر ضرورت ثبت‌نام خودروها در سامانه‌ «تهران من» تاکید کرد و گفت: تمامی دارندگان خودروهای شخصی ساکن تهران همچنین ساکنان دیگر شهرها که با خودروی شخصی قصد سفر به تهران را دارند باید پیش از ورود به محدوده‌های ترافیکی اول و دوم در سامانه «تهران من» به نشانی My.tehran.ir ثبت‌نام کرده باشند تا بتوانند از 20 روز تردد رایگان در محدوده‌ کنترل آلودگی هوا بهره‌مند شوند.

وی اظهارکرد: در سال 98 با هدف تشویق بیشتر شهروندان به قانون‌مداری و کاهش موارد اعمال جریمه، با هماهنگی پلیس راهور ناجا، مهلت یک‌ماهه‌ای برای پرداخت عوارض طرح ترافیک و جلوگیری از جریمه در نظر گرفته‌شده است. بدین معنا که اگر شهروندانی با خودروی شخصی وارد محدوده طرح ترافیک شوند اما در حساب خود موجودی کافی نداشته‌ باشند، یک ماه مهلت دارند که بدهی خود را پرداخت کنند تا در فهرست اعمال جریمه قرار نگیرند که استفاده از این مهلت و دریافت پیامک هشدار نیز منوط به ثبت‌نام در سامانه‌ «تهران من» است.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

وجود نقص فنی علت عدم ارسال پیامک طرح ترافیک است

ارسال پیامک برای دریافت کنندگان طرح ترافیک از روز شنبه 18 خرداد ماه

تا زمان ارسال پیامک طرح ترافیک 97 معتبر است

طرح ترافیک 98 از روز شنبه 18 خرداد ماه فعال می شود

اخذ عوارض زوج و فرد قانونی بود

تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی اعتراض خبرنگاران فاقد طرح ترافیک

30 سهمیه طرح ترافیک برای هر رسانه بزرگ در نظر گرفته شد

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • هرندی | 30/08/1398 در 04:01

    سلام
    من هنوز ثبت نام نکردم چیکار کنم😖

کیوسک مطبوعاتی