پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا رحمانی-وزارت صنعت معدن و تجارت

5 مدل خودرو جدید به سبد محصولات خودروسازان اضافه می شود

وزیر صمت از افزوده شدن 5 مدل خودرو به سبد محصولات خودروسازان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست هیات دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت قطعات داخلی خودروها اظهار کرد: این قطعات در گذشته یعنی تا سال 96 با ارز […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱ آبان ۱۳۹۸

وزیر صمت از افزوده شدن 5 مدل خودرو به سبد محصولات خودروسازان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست هیات دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت قطعات داخلی خودروها اظهار کرد: این قطعات در گذشته یعنی تا سال 96 با ارز دولتی، سپس ارز آنها نیمایی و اکنون با ارز آزاد تامین می‌شوند که بخشی از موضوع افزایش قیمت به همین دلیل است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به دنبال داخلی‌ سازی قطعات خودرو هستیم،اشاره کرد: معمولاً همه قطعات و کالاهای ساخت داخل با کاهش قیمت مواجه بوده‌اند چرا که قیمت تولید در داخل کشور پایین‌تر و به صرفه‌تر است.

رحمانی با توجه به توقف تولید تعدادی از خودروها بیان کرد: قرار است تولید سه مدل خودرو یعنی پراید 111، 132 و 131 در دی، اردیبهشت و تیر ماه از رده خارج شود. همچنین تولید خودروی 405 جی ال ایکس بنزینی تا آخر امسال متوقف می‌شود.

به گفته وزیر صمت، حدود 18 هزار تعهد از گذشته باقی مانده که باید تولید و به مردم تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه تولید حداقل پنج خودروی جدید در برنامه است، تصریح کرد: خودرو 301 فرانسه به دلیل خروج این شرکت به مرحله تولید نرسید، تا آخر امسال با قطعه‌سازان پیگیر هستیم که بتوانیم آن را به خط تولید برسانیم.

رحمانی در این راستا ادامه داد: زمانی قطعات به راحتی وارد کشور می‌شد، اما اکنون هم واردات سیاست ما نیست و هم امکان آن سخت شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های دیگر مانند پتروشیمی، پوشاک، لوازم خانگی، الکترونیک و فلزات برنامه‌های دست اجراست، بیان کرد: مشکلات صنعت خودرو باعث شده که بیشترین تمرکز وزارت صنعت بر حوزه خودرو و قطعه‌سازی باشد و هدف نهایی رضایت مردم است.

انتهای پیام / منبع: ایرنا

اثرگذاری مستقیم زیاد شدن قطعات تقلبی خودرو بر فعالیت تعمیرکاران خودرو

اوج گیری آمار تولیدات صنعتی طی 6 ماه نخست سال جاری

تا میزهای مواد اولیه به نتیجه نرسند؛ میزهای قطعات بی‌فایده‌ است

سايپا بهترين عملكرد را در افزایش و رونق تولید داشته است

اتصال شرکت های دانش بنیان به صنعت خودرو وظیفه دولت است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی