پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قربانیان مشهور تصادفات رانندگی

این خودروهای نحس!/ افراد مشهوری که تصادف رانندگی آن ها را به کام مرگ کشاند

تصادف رانندگی را می توان یکی از مهمترین عوامل مهم مرگ و میر انسان ها در سراسر جهان برشمرد. طبیعیست که با افزایش ایمنی خودروها و استفاده از تکنولوژی های جدید، آمار تلفات سوانح رانندگی هم رو به کاهش می رود.

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۸ مرداد ۱۴۰۰

تصادف رانندگی را می توان یکی از مهمترین عوامل مهم مرگ و میر انسان ها در سراسر جهان برشمرد. طبیعیست که با افزایش ایمنی خودروها و استفاده از تکنولوژی های جدید، آمار تلفات سوانح رانندگی هم رو به کاهش می رود. اما رعایت نکردن قوانین رانندگی و حدود تعیین شده برای راننده ها، همچنان سالانه هزاران نفر کشته در سراسر جهان می گیرد. در این گزارش به ماجرای افراد مشهور یا به اصطلاح سلبریتی می پردازیم که در جریان تصادف رانندگی جان خود را از دست داده اند. البته این گزارش را محدود به سلبریتی های بین المللی نکردیم و از افراد مشهور ایرانی که قربانی تصادف شده اند نیز سخن گفته ایم. نکته جالب اینجاست که بیشتر این مرگ و میرها به سال ها و حتی دهه های قبل باز می گردد. افراد مشهور معمولا وضع مالی خوبی دارند و با پیشرفته شدن خودروها، بیشتر آن ها سراغ خودروهای به روز و گران قیمت می روند و همین اتفاق آن ها در تصادفات از تلفات آنچنانی دور می کند.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو
گردآوری و نوشته: میلاد میرعابدینی

پاول واکر

پاول واکر (بازیگر)

اگر از علاقه مندان به خودرو و سری فیلم های فست اند فیورس باشید، حتما پاول واکر را مثل یک اسطوره دوست دارید. یک مرد جذاب و خوش تیپ که دست فرمانش در فیلم ها، جوان های عشق ماشین را هیجان زده می کرد. اما در آخر همین خودرو کار دست واکر داد و جان او را گرفت. پاول واکر همیشه در کارهای انسان دوستانه حاضر بود. در روز تصادف هم وی داشت از یک مراسم خیریه که به منظور جمع اوری کمک برای طوفان زده های فیلیپینی برپا شده بود باز می گشت.

پاول واکر

در روز 30 نوامبر 2013، واکر و دوستش در حالی که با پورشه کررا جی تی قرمز رنگ در سنتاکلاریتای کالیفرنیا رانندگی می کردند، از مسیر خارج شدند و به شدت با درخت برخورد کردند. شدت این تصادف آنقدر زیاد بود که پورشه مذکور درجا آتش گرفت و پاول واکر و دوستش را در چشم بهم زدنی به کام مرگ کشاند.  می گویند شدت حادثه به قدری بود که هنوز ماموران پلیس نمی دانند واکر پشت رل نشسته بود یا دوستش!


زوایای پنهان زندگی و ماجرای ماشین بازی های جرمی کلارکسون را در اینجا بخوانید


پرنس دایانا

پرنس دایانا (همسر شاهزاده بریتانیا)

پرنس زیبای بریتانیا ازجمله چهره هایی است که با مرگش بسیار خبرساز شد. پرنس دایانا که در کارهای خیریه زبان زد بود، در سال 1997 در یک تصادف شدید رانندگی جان خود را از دست داد. تصادفی راز الود که تا کنون فرضیه های ضد و نقیضی در مورد آن بیان شده است. بسیاری عقیده دارند در این تصادف عمدی در کار بوده تا دایانا کشته شود.


آرشیو مجله تخت گاز را به راحتی از لینک های زیر بخرید و لذت ببرید:

برای مشاهده آرشیو شماره ها و خرید نسخه چاپی مجله تخت گاز (با ارسال رایگان) : اینجا کلیک کنید!

برای مشاهده آرشیو شماره ها و خرید نسخه PDF اصلی مجله تخت گاز (با تخفیف ویژه) : اینجا کلیک کنید!


پرنس دایانا

پرنسس دیانا با نام اصلی دیانا فرانسس (Diana Frances) پس از ازدواج با چارلز شاهزاده ولز، القابی مانند شاهدخت ولز، وشس کورنوال، دوسش رافیسی و کنتس چستر را به دست آورد. پرنس دایانا زمانی که بر اثر یک تصادف دلخراش کشته شد، همسر اول چارلز، شاهزاده ولز و بزرگ‌ترین فرزند و ولیعهد الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ بود. وی در زمان مرگ صاحب دو پسر با نام های ویلیام و هری بود.

 او پس از جدایی از ولیعهد در حالی که فقط ۳۶ سال سن داشت، قصد کرد که یک ازدواج خارج از خاندان سلطنتی داشته باشد. دایانا با نامزد و راننده اش برای فرار از عکاسان (پاپاراتزی ها) از در پشتی هتلی در پاریس خارج شد و سوار بر مرسدس بنز کلاس S اتاق W140در حالی که 65 مایل سرعت داشتند با ستون بتنی تونل آلما پاریس برخورد کردند. شدت تصادف به اندازه ای زیاد بود که نامزد و راننده دایانا در دم جان باختند. پرنس دایانا هم در آمبولانس دچار حمله قلبی شد و در بیمارستان بر اثر خونریزی ریوی و مغزی درگذشت.

جیمز دین

جیمز دین (بازیگر)

از جیمز دین (James Dean) می توان به عنوان یکی از ستاره های مطرح هالیوود نام برد. کمتر پیش می آید که یک بازیگر هالیوودی تنها با 6 فیلم به این درجه از شهرت برسد و تبدیل به یک اسطوره شود. جیمز توانست در کمتر از 5 سال به یک ستاره تبدیل شود. آقای بازیگر که با فیلم شرق بهشت ستاره شد و با غول به یک ستاره جهانی تبدیل شد، اولین بازیگر سینماست که بعد از مرگش، نامزد جایزه اسکار شد! جالب است بدانید او اولین فردی است که بعد از مرگش توانسته 2 جایزه اسکار هم دریافت کند!

جیمز دین

دین آنقدر زود به شهرت رسید که وقتی تصویر ماشین پورشه تکه و پاره اش روز 30 سپتامبر 1955 از شبکه های تلویزیونی پخش شد، کسی باور نمی کرد که این بازیگر مشهور به این راحتی در یک چشم بهم زدن از دنیا رفته باشد.

جیمز دین

جیمز دین در حالی که با پورشه 550 خود رانندگی می کرد، در برخورد با فورد یک دانشجو جان باخت. در این تصادف رانندگی که به صورت شاخ به شاخ رخ داد، شدت ضربه آنقدر زیاد بود انتقال وی به بیمارستان هم چاره ساز نشد و بازیگر مشهور جان خود را از دست داد. خیلی ها شایعه کردند که ترمز ماشین او دستکاری شده و آنهایی که تحمل شهرت او را نداشتند، با دست بردن در سیستم ترمز پورشه کلک او را کنده اند!

جیمز دین

یک هفته قبل از تصادف، الکس گینس بازیگر معروف و یکی از دوستان نزدیک جیمز دین درباره پورشه سواری آقای بازیگر به او هشدار داده بود: «وقتی این ماشین را سوار می شوی، مطمئن باشد که یک هفته دیگر جنازه ات را پیدا می کنند!» بعد از تحقیقات فراوان مشخص شد که جیمز 24 ساله به خاطر عدم آشنایی با سیستم های کنترلی خودروی جدیدش، تصادف کرده است.

جیمز دین

پورشه جیمز دین که این روزها به پورشه مرگ معروف شده، آنقدر برای طرفدارانش عزیز بود که قطعه های درب و داغان آن خیلی زود به میلیون ها دلار به فروش رفت.


ویدئوی بازسازی مرسدس بنز SL کلاس W113 (پاگودا) بعد از 37 سال را در اینجا ببینید


گریس کلی

گریس کلی (بازیگر و همسر شاهزاده موناکو)

اگر فیلم “دختر روستایی” را دیده باشید، حتما با هنرنمایی گریس کلی (Grace Kelly) در این فیلم آشنا هستید. گریس برای بازی در این فیلم جایزه اسکار دریافت کرد. گریس کلی در ۱۲ نوامبر ۱۹۲۹ در فیلادلفیا ایالات متحده متولد شد و به عنوان یکی از چهره های جذاب و مشهور تاریخ هالیوود شناخته می شود.

گریس کلی

او پس از ازدواج با حکمران شاهزاده نشین موناکو، عنوان ملکه این کشور را دریافت کرد و ملقب به گریس موناکو شد. گریس کلی در دهه 50 میلادی وارد دنیای بازیگری شد و خیلی زود توانست به اوج برسد. داستان زندگی گریس کلی که در سن 20 سالگی به بازیگری معروف تبدیل شد، آنقدر عجیب و غریب است که به آن قصه پری ها می گویند! گریس بعد از به شهرت رسیدن عاشق شاهزاده ریتر، پرنس موناکو شد.

بعد از ازدواج او با شاهزاده ثروتمند موناکو، گریس کلی هالیوود را بی خیال شد و به قصر 235 اتاقه ای در سواحل دریای مدیترانه رفت. البته زندگی اشرافی خیلی زود دل گریس را زد و 6 سال بعد، او پسرش آلبرت، وارث تاج و تخت شاهزاده موناکو را به وی تحویل داد و به همراه تنها دخترش دوباره به هالیوود بازگشت. البته گریس کلی هیچ وقت به سینما بازنگشت و دوباره با شاهزاده سر کرد.

گریس کلی

گریس کلی که دچار افسردگی شدید بود و قرص مصرف می کرد، روز 13 سپتامبر 1982 در حالی که با دخترش سوار بر روور شاسی بلندش بود و از موناکو به مرز فرانسه نزدیک می شد، به دره سقوط کرد و در سن 52 سالگی جان خود را از دست داد و هالیوود را در شوک فرو برد.


ویدئویی از مسابقات فرمول یک را در اینجا ببینید


ایرتون سنا

ایرتون سنا (راننده مسابقات فرمول یک)

کمتر عشق ماشینی پیدا می شود که عاشق سرعت و مسابقات اتومبیلرانی باشد، اما نام ایرتون سنا را نشنیده باشد. ایرتون سنا داسیلوا در تاریخ 21 مارچ 1960 در شهر ریو دو ژانیرو برزیل متولد شد. او در یک خانواده متمول رشد کرد و از بچگی به ماشین و سرعت علاقه داشت. سنا 4 سال بیشتر نداشت که به کارتینگ روی آورد.

سنا سرانجام توانست به تیم ویلیامز راه پیدا کند و جانشین الان پراست بازنشسه شود. در سال 1994 فدراسیون جهانی استفاده از ادوات برقی همچون کنترل پایداری و سیستم ABS را ممنوع کرد. سنا پس از تست ماشین جدید ویلیامز اعلام کرد که حس خوبی در راندن این ماشین ندارد. او گفت که کنترل ماشین بسیار دشوار است و اگر بتوانیم فصلی بدون تصادف را پشت سر بگذاریم بسیار خوش شانس بوده ایم.

ایرتون سنا

سنا صبح روز مسابقه به سراغ رقیب سنتی اش رفت تا درباره وضعیت ایمنی مسابقات با او صحبت کند. در هر صورت مسابقه آغاز شد. با شروع مسابقه سنا توانست از مایکل شوماخر سبقت بگیرد، اما مسابقه به علت برخورد چند خودرو با ورود Safety car متوقف شد. ایرتون سنا که تحت فشار عصبی شدیدی قرار گرفته بود، پس از بیرون رفتن Safety car با تمام قدرت کار را آغاز کرد. او مشغول زدن بهترین تایم های مسابقه پس از مایکل شوماخر بود. در دور هفتم ایرتون سنا به پیچ  Tamburello رسید، اما ناگهان از مسیر مسابقه خارج شد و با دیواره کناری پیست برخورد کرد.

ایرتون سنا

خودروی سنا 307 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت که از مسیر خارج شد و با سرعت 233 کیلومتر بر ساعت به دیواره پیست برخورد کرد. پس از 2 دقیقه تیم اورژانس بالای سر او حاضر شدند و سریعا در خواست هلی کوپتر کردند تا او را به بیمارستانی در بولونیا منتقل کنند. در ساعت 18:40 دقیقه روز 1 می سال 1994 بود که خبر مرگ ایرتون سنا، راننده افسانه ای فرمول یک توسط رئیس بخش اورژانس بیمارستان اعلام شد. او اعلام کرد که سنا در ساعت 14:17 یعنی همان زمانی که با دیواره پیست برخورد کرد، ضربه مغزی شده و از دنیا رفته است.

سنا عادت داشت که بعد از هر برد پرچم کشورش را به احتتاز در آورد. اما بعد از مسابقه در خودروی وی پرچم کشور اتریش پیدا شد. او قصد داشت به خاطر مرگ ناگوار روتزنبرگر راننده اتریشی، پرچم اتریش را به اهتزاز در بیاورد که این اتفاق هرگز نیقتاد. پیکر بی جان ایرتون سنا در روز 4 می سال 1994 به زادگاهش فرستاده شد تا در آنجا دفن شود. سنا در برزیل به قدری محبوب بود که دولت برزیل برای فوت او 3 روز عزای عمومی اعلام کرد!

درازن پتروویچ

درازن پتروویچ (بسکتبالیست)

از چهره های مشهور ورزشی در دهه ۱۹۹۰ می توان به درازن پتروویچ اشاره کرد. اگر به بسکتبال علاقمند باشید، حتما نام بسکتبالیست معروف جهان یعنی درازن پتروویچ (Drazen Petrovic) را شنیده اید. درازان پتروویچ بسکتبالیست حرفه ای کرواسی الاصل در مسابقات NBA شرکت می کرد.

درازن پتروویچ

در ۲۲ اکتبر ۱۹۹۳، درازن در حالی که تنها ۲۸ سال سن داشت، بر اثر حادثه مهلک رانندگی جان خود را از دست داد. درازن پتروویچ در حالی که با فولکس گلف نسل دو در بزرگراه اوتوباهن آلمان رانندگی می کرد، به دلیل مسدود شدن مسیر به خاطر باران و طوفان شدید، با یک کامیون برخورد کرد و در دم جان باخت.

لیزا لوپز آکا

لیزا لوپز آکا (خواننده)

لیزا لوپز آکا را می توان یکی از چهره های معروف دنیای موسیقی برشمرد. لیزا لوپز آکا (Lisa Lopes aka) متولد ۲۷ می ۱۹۷۱ در فیلادلفیا ایالات متحده و برنده ۴ جایزه گرمی، خواننده مشهور، موزیسین، ترانه سرا، رقاص و همچنین عضو گروه های آر اند بی، فانک، سول و هیپ هاپ بود.

والدین لیزا هنگامی که او دوران ابتدایی مدرسه را می گذراند، از یکدیگر جدا شدند و او پس از این ماجرا با مادر بزرگ خود زندگی می‌کرد. در ۲۵ آوریل ۲۰۰۲، لیزا با خودرو میتسوبیشی مونترو خود در جاده‌ای در هندوراس با خودرویی دیگر برخورد کرد و به شدت زخمی شد. لیزا پس از مدتی به دلیل شکستگی گردن و آسیب نخاعی در بیمارستان از دنیا رفت.

استیو پرفونتین

استیو پریفونتین (قهرمان دو و میدانی)

استیو پریفونتین (Steve Prefontaine) متولد 25 ژانویه 1951، به عنوان یکی از چهره های معروف ورزشی در جهان و ایالات متحده شناخته می شود. قهرمان دو و میدانی دهه 70 میلادی که جوایز متعددی را در مسافت های متوسط و طولانی به دست آورده بود، در نهایت در تصادف رانندگی در 30 می 1975 جان خود را از دست داد.

استیو پرفونتین

این قهرمان دو و میدانی در حالی که در نزدیکی دانشگاه اورگان رانندگی می کرد، با خودروی کانورتیبل مدل 1973 خود چپ کرد و در این تصادف در دم جان داد.

جکسون پولاک

جکسون پولاک (نقاش)

جکسون پولاک (Jackson Pollock) از جمله چهره های مشهور دنیای هنر و یکی از نقاشان برجسته و با استعداد آمریکایی بود که در سن ۴۴ سالگی از دنیا رفت. جکسون در ۲۸ ژانویه ۱۹۱۲ به دنیا آمد و در ۱۱ آگوست ۱۹۵۶ از دنیا رفت.

جکسون پولاک

جکسون پولاک یکی از پیشگامان جنبش هیجان نمائی انتزاعی بود که عمده شهرت وی به خاطر  سبک قطره ای در نقاشی هایش است. جکسون در حالی که مست بود، به همراه دوست خود در یک مایلی خانه اش با درختی برخورد کرد. در این تصادف رانندگی هر 2 نفر جان باختند.


ویدئوی بازسازی ب ام و الویس پریسلی را در اینجا ببینید


 

فالکو-خواننده

فالکو (خواننده)

فالکو به عنوان یکی از بزرگترین موزیسین های زمان خود به شمار می رود. او در اتریش به دنیا آمد. فالکو به خاطر آلبوم معروف خود به نام “Rock Me Amadeus” که آن را در سال ۱۹۸۵ منتشر کرد، صاحب شهرت بسیاری شد.

فالکو-خواننده

فالکو در حالی که تعطیلات خود را در جمهوری دومینیکن می گذراند، با خودروی شاسی بلند خود با یک اتوبوس در بزرگراه برخورد کرد و طی این تصادف رانندگی دچار اسیب دیدگی شدیدی شد. در نهایت فالکو بعد از چند روز تحمل آسیب دیدگی، در ۶ فوریه ۱۹۸۸ در حالی که 2 هفته از جشن تولد ۴۱ سالگی اش می گذشت از دنیا رفت.

جین منسفیلد

جین منسفیلد (بازیگر، مدل و خواننده)

جین منسفیلد یکی دیگر از چهره های مشهوری است که تصادف رانندگی به زندگی اش پایان داده و می خواهیم در این گزارش به ان بپردازیم. جین منسفیلد (Jayne Mansfield)، بازیگر، مدل و خواننده ۳۴ ساله جذاب آمریکایی بود که در تصادف مهلکی که در یکی از بزرگراه های ایالات متحده به نام اینتر استیت ۹۰ اتفاق افتاد جان خود را از دست داد.

او در ۲۹ ژوئن ۱۹۶۷ هنگامی که در حال رانندگی با خودروی بیوک الکترا 225 خود بود دچار سانحه شدید رانندگی شد و در دم جان باخت. او به همراه دوست پسرش و 3 کودک که درصندلی عقب بودند، با پشت یک تریلر سنگین تصادف کرد که خوشبختانه کودکان از این سانحه جان سالم به در بردند. از جمله فیلم های جین منسفیلد می‌‌توان به دکمه وحشت، دهاتی لاس وگاس، اتاق تک نفره مبله و عشق کهن اشاره کرد.


گزارشی در مورد صنعت خودروی کره شمالی و ماشین بازی های این کشور مرموز


موشوئشوئه

موشوئشوئه دوم (پادشاه لسوتو)

موشوئشوئه دوم پادشاهی است که در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داده است. کشور لسوتو در ۴ اکتبر ۱۹۶۶ میلادی به طور رسمی از بریتانیا اعلام استقلال کرد و موشوئشوئه دوم به عنوان پادشاه لسوتو معرفی شد. او در فوریه ۱۹۹۰ به دلیل مخالفت با اختیارات نخست وزیر از قدرت خلع و تبعید شد و پسرش، لتسی سوم پادشاه شد.

در ژانویه ۱۹۹۵، موشوئشوئه دوم بار دیگر پادشاه شد و پسرش نیز شاهزاده باقی ‌ماند. در سال ۱۹۹۶، موشوئشوئه دوم بر اثر سانحه رانندگی مشکوک کشته و دوباره پسرش لتسی سوم پادشاه شد. در بیانیه دولت لسوتو درباره مرگ موشوئشوئه دوم آمده بود که وی براثر سانحه رانندگی در یک جاده کوهستانی، در حالی‌که قصد داشت به گاوهای مورد علاقه‌اش سر بزند، کشته شده است!

رایان دان

رایان دان (هنرپیشه و بدلکار)

ستاره هالیوود که با مجموعه تلویزیونی کله خر به شهرت زیادی رسید، فقط 34 سال عمر کرد. رایان در سال 2011 ساعت دو صبح در شهر گاشن پنسیلوانیا در حالی که با پورشه مشکی رنگش با سرعت 210 کیلومتر رانندگی می کرد و به خانه باز می گذشت، به حاشیه جاده برخورد کرد. دوست رایان هم در زمان این برخورد داخل خودرو بود. اما این 2 سرنشین پورشه قبل از اینکه فرصت کنند از خودرو خارج شوند، در آتش سوزی سوختند.

جسد رایان به قدری بد سوخته بود که فقط با استفاده از خالکوبی های روی بدنش توانستند او را بشناسند. البته آقای بدلکار از این جور تصادف ها کم نداشت؛ یک بار هم در سال 2005 تصادف خطرناکی داشت که منجر به مجروح شدنش از ناحیه پا شد. می گویند رایان قبل از تصادف اصلا حال و روز نرمالی نداشته و همین حال خراب باعث شده او آنچنان با درخت کنار خیابان برخورد کند که حتی رئیس پلیس پنسیلوانیا هم به حرف بیاید و اعتراف کند که در همه دوران خدمتش در هیچ حادثه ای ندیده که خودرویی به این شکل نابود شود!

تا اینجای کار به افراد مشهوری پرداختیم که در تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند. در این قسمت سراغ شخصی می رویم که با خودرویش تصادف نکرد، اما خودروی لینکلن روباز به محل قراری برای او با عزرائیل تبدیل شد و با تیر اندازی شخصی که قصد جان او را کرده بود، روی صندلی عقب لینکلن جان باخت. 

جان اف کندی

جان اف. کندی (رئیس جمهور آمریکا)

ساعت 12:30 ظهر روز جمعه 22 نوامبر 1963 جان اف. کندی سی و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا هنگامی که با همسرش ژاکلین کندی و فرماندار تگزاس جان کانلی و همسرش نلی سوار بر لینکلن کانتیننتال رو باز از محله دیلی پالاز عبور می کرد، در دالاس تگزاس توسط شلیک گلوله به گلو و صورتش جلوی چشمان مردم ترور شد و جان باخت. یکی از گلوله ها نیز بر قلب فرماندار تگزاس نشست.

جان اف کندی

ماموران امنیتی در حالی خودروی رییس جمهوری را به سرعت به نزدیک ترین بیمارستان منتقل می کردند که ژاکلین کندی وحشت زده در تلاش بود از روی خودروی در حال حرکت حود را نجات دهد. هنگامی که خودروی ریاست جمهوری به بیمارستان رسید، جان اف کندی در اثر برخورد مستقیم گلوله به سرش درگذشته بود. خودروی لیموزین لینکلن که سرویس مخفی ایالات متحده نام X100 را برای آن در نظر گرفته بود، در روز حادثه کندی را به کام مرگ کشاند.

بعد از ظهر همان روز لی هاروی اسوالد به جرم قتل یک مامور پلیس دالاسی مجرم شناخته شد و شب همان روز به عنوان قاتل رئیس‌جمهور معرفی شد.

او که پیوسته مدعی بود بیگناه است و در ترور رئیس‌جمهور نقشی ندارد، 2 روز بعد در ایستگاه پلیس دالاس توسط جک روبی به ضرب گلوله به قتل رسید. کندی چهارمین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا بود که ترور می‌شد.

جان اف کندی

این خودرو که با هزینه 200 هزار دلار توسط شرکت فورد طراحی و ساخته شده بود در ژوئن 1961 رسماً به کاخ سفید تحویل داده شد و سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا متعهد شد به قیمت اسمی 500 دلار برای هر سال آن را اجاره نماید!

جان اف کندی

پس از مرگ کندی کمیسیونی با حضور نمایندگان فورد، سرویس مخفی، مرکز تحقیقات مواد ارتش امریکا، شرکت هس و ایسنهاورت و شرکت شیشه ای پیتسبورگ تشکیل و اصلاحاتی در این خودرو تصویب شد. اصلاحاتی که 500 هزار دلار تخمین زده شد و سبب شد تا ایمنی خودرو افزایش یابد. سرانجام این خودرو در سال 1968 بازنشسته شد و در حال حاضر در موزه فورد قرار دارد.

شخصیت های مشهور ایرانی که قربانی تصادف رانندگی شدند

پوپک گلدره

پوپک گلدره (بازیگر)

پوپک گلدره با اینکه در موج مرده ابراهیم حاتمی کیا، ساعت خوش مهران مدیری و دنیای شیرین دریا بهروز بقایی بازی کرده بود، اما بازی اش در سریال نرگس و همزمانی آن با تصادفش، ماجرای او را حسابی تراژیک کرد.

گلدره که در این سریال نقش نرگس را بازی می کرد، در سال 1384 در میانه ساخت سریال نرگس، چند روز مرخصی گرفت و به شمال رفت. او سوار یک پیکان بود که راننده در سی سنگان نوشهر به سمت چپ منحرف شد و با یک پژو آردی برخورد کرد.


فوتبالیست های ایرانی چه خودروهایی سوار می شوند؟ (اینجا کلیک کنید)


در این تصادف خونین، 7 نفر کشته شدند و گلدره هم ضربه مغزی شد و به کما رفت. این بازیگر 35 ساله تا 27 فروردین 1385 در بیمارستان مهر تهران دوام آورد اما سرانجام بعد از 6 ماه تسلیم مرگ شد. جای او را در قسمت 36 سریال 80 قسمتی نرگس، ستاره اسکندری گرفت.

سیروس قایقران

سیروس قایقران (فوتبالیست)

سیروس قایقران کاپیتان پرآوازه تیم ملی فوتبال است که گل حیاتی اش در نیمه نهایی بازی های آسیایی پکن، راه را برای اولین قهرمانی فوتبال ایران در آسیا در بعد از انقلاب باز کرد. قایقران، تنها کاپیتان تیم ملی بود که هیچ وقت پیراهن استقلال و پرسپولیس را نپوشید.

او در سال 1377 و در 37 سالگی همراه با زن و بچه و برادر زنش، با خودروی رنو 5 به سمت انزلی می رفت که در امامزاده هاشم رشت یک خاور از مسیر خود منحرف شد و از روبرو با خودروی وی برخورد کرد. در این تصادف، سیروس قایقران و پسر 8 ساله اش، راستین از دنیا رفتند.

آیدین نیکخواه بهرامی

آیدین نیکخواه بهرامی (بسکتبالیست)

برادران نیکخواه بهرامی، چند ماه قبل در ژاپن، نقش مهمی در قهرمانی بسکتبال ایران در آسیا داشتند و مجوز حضور در بازی های المپیک پکن را شکار کرده بودند. به نظر می رسید آیدین و صمد که آن زمان کاپیتان تیم ملی بسکتبال بود، خودشان را برای پکن آماده می کنند.

اما در دی ماه 1386 خودروی آیدین در کمربندی نمک آبرود به گارد ریل کنار مسیر برخورد کرد و باعث شد این استعداد ورزشی در 25 سالگی جان به جان آفرین تسلیم کند و تیم ملی بسکتبال ایران، شماره 9 اش را از دست بدهد.

پیمان ابدی

پیمان ابدی (بدلکار)

پیمان ابدی متولد سال 1351 به خاطر فعالیت در مجموعه هشدار برای کبری 11 به شهرت رسید. ابدی به 4 زبان تسلط داشت و به مقام قهرمانی شیرجه در آلمان و اروپا رسیده بود.

پیمان ابدی در سن 37 سالگی و در حالی که چند سال از بازگشتش به ایران برای هنرپیشه های ایرانی می گذشت، حین فعالیت بدلکاری در فیلم چشم های نامحسوس در اردیبهشت 1388 بر اثر حادثه ای جان خود را از دست داد.

 

فروغ فرخزاد

فروغ فرخزاد (شاعر)

فروغ فرخزاد متولد سال 1313 از شاعران معاصر ایران به شمار می رود که 5 دفتر شعر منتشر کرد و اشعارش بسیار مورد توجه قرار گرفت. فروغ فرخزاد از جمله چهره های مشهور ایرانی است که در تصادف رانندگی جان خود را از دست داده. وی در ساعت 4:30 بعد از طهر دوشنبه 24 بهمن ماه 1342 در حالی که با خودروی جیپ همسرش ابراهیم گلستان رانندگی می کرد، در جاده دروس-قلهک برای اینکه با اتومبیل مهدکود برخورد نکند از جاده منحرف شد و در این تصادف رانندگی جان باخت.

فروغ فرخزاد

در حالی برخی مرگ او را خودکشی و برخی دیگر این موضوع را رد کرده و این تصادف را طبیعی اعلام می کنند که، فروغ قبل از تصادف و در تاریخ دوم تیر 1341 بعد از مشاجره ای با ابراهیم گلستان، یک جعبه قرص کاردنال را به قصد خودکشی یکجا می خورد. اما با هوشیاری خدمتکارش به بیمارستان منتقل می شود و از مرگ نجات پیدا می کند.

در شب 24 بهمن یعنی شب مرگ فروغ، تعدادی اسناد و مدارک توسط ابراهیم گلستان از خانه فروغ دزدیده می شود و هیچ کس نمی فهمد چه چیزی باید آنقدر مهم بوده باشد که گلستان شب مرگ فروغ باید آن را بدزدد؟ این در حالیست که تا کنون هیچ جواب قانع کننده ای از ابراهیم گلستان شنیده نشده است.

فروغ فرخزاد در 26 بهمن ‌ماه ۱۳۴۵ در آرامگاه ظهیرالدوله به خاک سپرده شد.


ماجرای ماشین بازی های ((شهداد روحانی)) موزیسین معروف را در اینجا بخوانید


تصادف مهوش

مهوش (خواننده)

مهوش که با نام اصلی معصومه عزیزی بروجردی شناخته می شود، سال ۱۲۹۹ در روستای «گوشه» از توابع بروجرد در استان لرستان به دنیا آمد. وی علی رغم تهی‌دستی پدر و مادرش به مدرسه رفت و در کلاس درس گاهی برای هم کلاسی ها و یا در جشن‌های مدرسه آواز می‌خواند و بعضی اوقات در نمایشنامه‌های دبستان شرکت می‌کرد.

مهموش در مجالس عروسی آهنگ می خواند و در چند فیلم هم ایفای نقش کرد. مهموش در شب ۲۶ دی ماه 1345 در حالی که با خودری فولکس کارمن خود در خیابان شاه (خیابان جمهوری فعلی) تهران رانندگی می کرد، در تصادف با یک تاکسی آسیب دید و بعد از انتقال به بیمارستان سینا درگذشت. وی در قبرستان ابن بابویه به خاک سپرده شد.

سلمان هراتی

سلمان هراتی (شاعر)

سلمان هراتی شاعریست که حتی مرگش بر اثر تصادف را پیش بینی کرده بود. هراتی در حالی در 27 سالگی فوت کرد که اشعارش در حوزه ادبیات جنگ، مذهب و اجتماع به شدت مورد توجه قرار گرفته بود و از شاعران انقلابی به شمار می رفت؛ طوری که در جمع 15 شاعر برتر حوزه دفاع مقدس قرار گرفت. او عصر جمعه 9 آبان سوار بر مینی بوس برای تدریس به مدارس روستا می رفت که مینی بوس در برخورد با مینی بوس دیگر جان هراتی را گرفت.

غلامحسین درویشخان

غلامحسین درویش خان (موسیقی دان)

نام غلامحسین درویش خان استاد نام آشنای موسیقی به عنوان اولین قربانی تصادف در تاریخ ایران ثبت شده است.

او که رهبر گروه و جزء مريدان صفا علي ظهيرالدوله بود، تحولي در موسيقي ايراني آغاز کرد. کنسرت‌هاي وي در گراندهتل بسيار مشهور بود. اما آنچه او را از همه معروف‌تر کرده بود، آن بود که عوايد حاصل از کنسرت‌هايش را وقف مردم مصيبت‌زده و ايتام مي‌کرد. او در دوم آذر سال 1305 برای عزيمت به خانه‌اش، درشکه‌اي را کرايه کرد.

درشکه درحالي‌که از خيابان اميريه (خیابان کارگر فعلی) به سمت شمال مي‌پيچيد با ماشيني از نوع فورد که از جهت مخالف مي‌آمد، تصادف کرد. دليل تصادف، بيشتر به ناشي‌بودن راننده نسبت داده شد. بر اثر اين سانحه، اسب‌هاي درشکه درجا تلف شدند و درويش‌خان به بيمارستان نظميه تهران برده شد و به ‌دليل ضربه مغزي 5 روز بعد در 54 سالگي فوت کرد.

روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت:از غلامحسین‌خان درویش معروف به درویش‌خان که از نامدارترین موسیقی دانان ایران و صاحب‌سبک در زمان سلطنت قاجاریه است، به‌عنوان نخستین قربانی سوانح رانندگی با اتومبیل در درالخلافه نام می‌برند.

روزنامه «اطلاعات» فرداي مرگ درويش‌خان با تيتر «تار مرد»، دوستداران موسيقي در تهران را عزادار کرد. پيکر وي در گورستان ظهيرالدوله به خاک سپرده شد. هيچ سندي مبني‌بر مقصرشناختن درشکه يا اتومبيل نيز پيدا نشد و اينکه بر سر راننده درشکه و اتومبيل چه بلايي آمد نيز از ابهاماتي است که بي‌پاسخ باقي مانده است.

ماشین بازی در سایه فوتبال!/ فوتبالیست های ایرانی چه خودروهایی سوار می شوند؟

پیر مردِ پرحاشیه!/ هر آنچه می خواهید از زوایای پنهان زندگی و ماشین بازی های جرمی کلارکسون بدانید

هزار فرسنگ تا خودروسازی!/ از کشور مرموز (( کره شمالی )) و صنعت خودرو نیم‌بندش بیشتر بدانید

تجلی یک رویای 60 ساله/ هرآنچه می خواهید از نخستین خودروی ملی ترکیه بدانید

بهترین فرمول هیجان!/ آشنایی با جزییات مسابقات فرمول یک و قهرمانان این رشته ورزشی

آتشی زیر خاکستر برجام!/ هرآنچه می‌خواهید از شاسی بلند ایرانی و لوکس ترین محصول ایران خودرو بدانید

نوبرانه های سایپا برای 2 نیمه 99!/ با خودروی شاهین و SP100 کراس اوور بیشتر آشنا شوید

ماشین اولی ها! / بهترین گزینه‌ها برای خرید نخستین خودرو ایرانی

صنعت خودرو ایران پدرش را از دست داد/ محمود خیامی بنیانگذار ایران ناسیونال در سن 90 سالگی درگذشت

از (الف) تا (ی) پلاک خودرو / هر آنچه می خواهید از انواع پلاک های ملی بدانید

گذشته در دل آینده/ چرا خودرو تا 50 سال دیگر از بین نخواهد رفت؟

شهر شیشه‌ای/ ساختار مواد مورد استفاده در بدنه خودروها به زودی دست‌خوش تغییر خواهد شد

برچسب‌ها : آرشیو مجله تخت گازآیدین نیکخواه بهرامیاستیو پریفونتینافراد مشهوری که در تصادف رانندگی جان باختندافراد مشهوری که در تصادف رانندگی کشته شدنداولین قربانی تصادف رانندگی در ایرانایرتون سناترور جان اف کندیتصادفتصادف استیو پریفونتینتصادف ایرتون سناتصادف جکسون پولاکتصادف جیمز دینتصادف درازن پتروویچتصادف رانندگیتصادف رانندگی آدم های مشهورتصادف رانندگی آیدین نیکخواه بهرامیتصادف رانندگی افراد مشهورتصادف رانندگی بازیگرانتصادف رانندگی جین منسفیلدتصادف رانندگی رایان دانتصادف رانندگی سلبریتی هاتصادف رانندگی سلمان هراتیتصادف رانندگی سیروس قایقرانتصادف رانندگی غلامحسین درویش خوانتصادف رانندگی فروغ فرخزادتصادف رانندگی مهوشتصادف رانندگی موشوئشوئه دومتصادف رانندگی هنرپیشه هاتصادف رانندگی ورزشکارانتصادف رانندگی پوپک گلدرهتصادف رانندگی پیمان ابدیتصادف فالکوتصادف لیزا لوپز آکاتصادف پاول واکرتصادف پرنس دایاناتصادف گریس کلیجان اف کندیجکسون پولاکجیمز دینجین منسفیلدحادثهحادثه رانندگیدرازن پتروویچدلیل تصادف رانندگیرایان دانسلمان هراتیسیروس قایقرانغلامحسین درویش خانفالکوفرمول یکلیزا لوپز آکامرسدس بنزمرسدس بنز S کلاسمرگ آیدین نیکخواه بهرامیمرگ استیو پریفونتینمرگ ایرتون سنامرگ جکسون پولاکمرگ جیمز دینمرگ جین منسفیلدمرگ درازن پتروویچمرگ رایان دانمرگ سلمان هراتیمرگ سیروس قایقرانمرگ غلامحسین درویش خانمرگ فالکومرگ فروغ فرخزادمرگ لیزا لوپز آکامرگ مهوشمرگ موشوئشوئه دوممرگ پاول واکرمرگ پرنس دایانامرگ پوپک گلدرهمرگ پیمان ابدیمرگ گریس کلیمهوشموشوئشوئه دومهشدار برای کبری 11پاول واکرپرنس دایاناپورشهپورشه 550پورشه کررا جی تیپوپک گلدرهپیمان ابدیگریس کلی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی