تکنولوژی همواره کار را برای بشریت آسان کرده است و حالا هیوندایی قصد داره گوشی موبایل مشتریان به دفترچه راهنمای عملی مبدل نماید. هیوندای در نمایشگاه فناوری CES 2016 از برنامهی خود برای جایگزین کردن واقعیت مجازی با دفترچههای راهنمای سنتی پرده برداشت تا علاوه بر مشخص کردن بخشهای مختلف خودرو، نحوهی استفاده از قابلیتها در […]
هیوندای در نمایشگاه فناوری CES 2016 از برنامهی خود برای جایگزین کردن واقعیت مجازی با دفترچههای راهنمای سنتی پرده برداشت تا علاوه بر مشخص کردن بخشهای مختلف خودرو، نحوهی استفاده از قابلیتها در کنار تعمیر و تعویض قطعات ساده را نیز نمایش بدهد. با زومیت همراه باشید.
واقعیت مجازی هیوندای به خوبی میتواند صاحبان خودروی این برند را برای انجام بخشی از عملیاتهای ساده راهنمایی کند. در اپلیکیشن مخصوص هیوندای، مالکان ابتدا باید قسمت خاصی از خودروی خود مانند محل قرارگیری پیشرانه را مشخص کنند؛ سپس با نشانه گرفتن دوربین گوشی به بخش انتخابی خودرو، میتواند اطلاعات به نمایش آمده را مشاهده کند.
در صورتی که جزئیات بیشتری از هر قابلیت یا قطعهای را نیاز داشته باشید، میتوانید با لمس آن اطلاعات کامل یا فیلمی در رابطه با نحوهی عملکرد و نگهداری آن را مشاهده کنید. تعدادی از فیلمهای آموزشی تعمیر و نگهداری هیوندای عبارتند از نحوهی تعویض فیلتر هوا، بررسی میزان سطح روغن، استفاده از کروز کنترل و بلوتوث.
هیوندای تنها شرکت خودروسازی نیست که از واقعیت مجازی در خودروهای خود بهره برده است. پیشتر آئودی در سال ۲۰۱۳ امکانی را فراهم کرده بود تا سرنشینان با استفاده از گوگل گلس قادر به دریافت اطلاعات مفیدی از بخشهای مختلف خودرو باشند. البته واقعیت مجازی هیوندای می تواند بسیار کاربردیتر باشد؛ زیرا تعداد گوشیهای هوشمند موجود قابل مقایسه با دستگاههای واقعیت مجازی نیست. مالکان خودروی سوناتا ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ اولین افرادی هستند که میتوانند از این قابلیت در خودرو خود بهره ببرند. سایر محصولات هیوندای در ادامهی سال ۲۰۱۶ به اپلیکیشن واقعیت مجازی این شرکت افزوده خواهند شد.
نوشته محمد حسین جعفری/ زومیت
دیدگاه خود را بنویسید