خودرو های حاضر در کلاس LMP1 با شکل و شمایل عجیب, بیانگر پیشرفت تکنولوژی در کمپانی های مختلف هستند. اما اکنون این کلاس با یک چالش بسیار بزرگ مواجه شده است. در طی 3 سال برگزاری این کلاس, از 4 کمپانی حاضر از جمله پورش و تویوتا و آئودی تنها کمپانی تویوتا در سال 2018 […]
به گفته ACO از سال 2020 خودرو های مسابقه ای LMP1 جای خود را به کلاس خودرو های هایپر می دهند. تصمیمی که علاوه بر کم کردن هزینه های شرکت در این مسابقه, علاقه مندان بیشتری هم به خود خواهد گرفت. این قانون جدید, مسابقات لمانز را به دوره محبوب خود یعنی در دهه 90 میلادی که خودروهای GT1 از جمله:پورشه 911 GT1 , مرسدس بنز CLK-GTR و تویوتا GT1 حضور داشتند بر می گرداند. خودرو هایی که حتما باید نمونه شهری به طور محدود از آنها ساخته می شد تا بتوانند در مسابقه لمانز شرکت کنند.
قوانین کلاس جدید ( که هنوز اسمی برایش انتخاب نشده است) شامل استفاده از یک موتور الکتریکی 270 اسبی با سیستم KERS است که در قسمت جلو قرار می گیرد. خبر خوب برای علاقه مندان این است که کمپانی های مختلف قادر خواهند بود از موتور های احتراق داخلی استفاده کنند و می توانند از هر مدلی از این موتور ها تا محدودیت 700 اسب بخار استفاده کنند. قدرت این خودرو ها در مجموع به 1000 اسب بخار خواهد رسید که پیش بینی می شود تایمی نزدیک به تایم فعلی کلاس LMP1 ثبت کنند.
هدف اصلی از این کار کم کردن هزینه های شرکت در مسابقه است و به گفته مسئولان, قوانین جدید هزینه ها را تا 75 درصد کم خواهد کرد. در جلسات جدید برای وضع قوانین, تاکنون 5 کمپانی حمایت خود را از کلاس جدید اعلام کرده اند. تویوتا, فراری, فورد, استون مارتین و مک لارن کمپانی هایی هستند که برای شرکت در کلاس جدید تمایل نشان داده اند. چه کسی است که مک لارن سنا مسابقه ای را دوست نداشته باشد یا از استون مارتین والکایری خوشش نیاید. خبری خوب برای علاقه مندان به سرعت که به احتمال زیاد آغاز دوباره ای را در مسابقات لمانز رقم خواهد زد. هم چنین پیش بینی می شود خودروی جدید تیم برابهام به نام BT62 هم در این مسابقات شرکت کند.
نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی
دیدگاه خود را بنویسید