یکی از خبرنگاران سایت GoAuto در مصاحبه خود با مدیر گروه تویوتا موتورز آمریکای شمالی برنامه آینده این شرکت در خصوص تولید تویوتا راوفور ۷ نفره را جویا شد. جک هولیس در خصوص این سوال جواب قاطع و روشنی نداد اما این موضوع را نیز رد نکرد و به نوعی پاسخ این سوال را به آینده موکول کرد. زیرا در بخشی از صحبت های خود بیان کرد که در خواست های زیادی برای تولید یک کراس اوور ۷ نفره از تویوتا شده است.
البته افزایش طول راوفور جدید به میزان ۳ سانتی متر را نیز نباید دلیل مهمی برای عرضه راوفور ۷ نفره دانست. ولی اولویت اصلی و اول تویوتا در حال حاضر تولید این کراس اوور ۷ نفره نیست و هیچ برنامه ای در کوتاه مدت در این خصوص درنظر گرفته نشده است. البته این بدان معناست که تویوتا نیز توجه خاصی به یک کراس اوور ۷ نفره دارد ولی عملی شدن این موضوع نیاز به زمان بیشتری دارد.
مشخصات فنی نسل پنجم تویوتا راوفور
در عین اینکه تویوتا برای کراس اوورهای خود از پیشرانه های 6 سیلندر استفاده نمی کند، بر خلاف روند بیشتر خودروسازها، از ارائه پیشرانه توربوشارژ برای مدل جدید راوفور اجتناب کرده است. راوفور 2018 با یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی و یک قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی عرضه میشود. برای انتقال نیروی مدل بنزینی یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و برای نسخهٔ هیبریدی یک نمونهٔ CVT در نظر گرفته شده است. تویوتا هنوز اعداد و ارقام فنی و عملکردی این دو قوای محرکه را اعلام نکرده است اما انتظار میرود نسخهٔ هیبریدی قویتر باشد.
تیپ های مختلف و امکانات تویوتا راوفور جدید
تمامی تیپهای نسل جدید راوفور بهصورت استاندارد به هشت ایربگ و سیستم ایمنی Sense تویوتا مجهز شدهاند که بهصورت مخفف TSS نامیده میشود. این سیستم ایمنی شامل سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل راداری، هشدار خروج از خط یا دستیار فرمان، نوربالای خودکار، سیستم دنبال کنندهٔ خطوط جاده و سیستم شناسایی تابلوهای ترافیکی میشود.
نسل جدید تویوتا رافور در سه تیپ مختلف XSE، لیمیتد و ادونچر عرضه می شود که در این میان تیپ لیمیتد بالاترین کامل ترین آپشن ها را دارد و ازجمله شاخصههای آن میتوان به تریم کرومی و رینگهای 19 اینچی اشاره کرد. در تیپ ادونچر اما رنگ آبی یخی برای سقف به همراه یکی از سه رنگ بدنهٔ مشکی نیمه شب، آبی شعلهای و نارنجی قابل سفارش است. هریک از این تیپها در ظاهر نیز تفاوتهایی جزئی با یکدیگر دارند؛ اما نسل جدید رافور نخستین ساختهٔ تویوتا است که به سیستم کنترل گشتاور پویا مجهز شده است. این سیستم میتواند 50 درصد از گشتاور موتور را به محور عقب ارسال کند درحالیکه بهمنظور بهبود هندلینگ، توانایی توزیع نیرو بین چرخ چپ یا راست را هم دارد. البته این سیستم صرفاً در تیپهای لیمیتد و ادونچر مدل بنزینی مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه میشود درحالیکه تیپ پایینی XSE از آن بیبهره بوده و مدل هیبریدی هم از سیستم الکترونیکی AWD-i استفاده میکند.
دیدگاه خود را بنویسید