پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

“م.ر” دستگیر شد؟ / سرنوشت انجمن هایی که با رانت ایجاد می شوند

صبح امروز برخی از منابع خبری از دستگیری رئیس انجمن کارفرمایی وارکنندگان خودرو خبر دادند که البته انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو و انجمن واردکنندگان خودرو ایران دو نهاد متفاوت هستند که در این خصوص انجمن واردکنندگان اطلاعیه ای صادر کرده است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ موضوع تخلف در ثبت سفارش خودرو […]

هادی سیانکی
شنبه - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

صبح امروز برخی از منابع خبری از دستگیری رئیس انجمن کارفرمایی وارکنندگان خودرو خبر دادند که البته انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو و انجمن واردکنندگان خودرو ایران دو نهاد متفاوت هستند که در این خصوص انجمن واردکنندگان اطلاعیه ای صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

موضوع تخلف در ثبت سفارش خودرو و ورود چند هزار دستگاه خودرو در زمانه مسدود بودن سامانه ثبت سفارش خودرو در ماه های اخیر خبر ساز شد. برخی شنیده ها حاکی از تخلفات برخی واردکنندگان با هماهنگی برخی مسئولان در وزارت صنعت بود و در این خصوص مقامات قضائیه در حال بررسی موضوع هستند و در این خصوص تا به حالا چندین بار اسم بعضی افراد آورده شده که دستگیر شده اند که البته این به معنا اتهام نیست بلکه برای بررسی وضوع است.

امروز هم خبری منتشر شد که”م.ر” یکی از واردکنندگان خودرو که مشاور خودرویی وزارت صنعت و کمیسیون اصل 90 مجلس هم هست و از قضا رئیس انجمن کارفرمایی خودرو است دستگیر شده که تا کنون این اخبار از یک منبع رسمی اعلام نشده اما این فارغ از صحت و درستی این موضوع باید گفت که انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو با انجمن واردکنندگان خودرو ایران متفاوت است و در این خصوص رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ایران اطلاعیه ای صادر کرده است.

اطلاعیه رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ایران

در پی انتشار خبر دستگیری رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو، با توجه به اهمیت موضوع و بدون توجه به صحت یا اصالت خبر موارد به شرح زیر جهت تنویر افکار عمومی آحاد مردم شریف میهن اسلامی علی‌الخصوص فعالین حوزه تجارت و بازرگانی به استحضار می‌رسد.

 

انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو تشکلی تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاسیس گردیده است و هیچگونه ارتباطی با انجمن واردکنندگان خودرو ایران تحت نظارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ندارد.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ایران آقای کوروش مرشدسلوک می‌باشند و هیچگونه ارتباطی با انجمن صنفی کارفرمایی ندارند.

اعضاء انجمن واردکنندگان خودرو ایران شرکت‌های نمایندگی رسمی برندهای خارجی و تعدادی شرکت‌های غیرنمایندگی معتبر هستند و هیچ‌یک از اعضای انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو در این انجمن به علت نداشتن نمایندگی و عدم احراز شرایط دقیق این انجمن به عضویت پذیرفته نشده‌اند.

ایجاد برخی انجمن‌ها و تشکل‌های رانتی با اهداف خاص متاسفانه طی سال‌های اخیر منجر به ایجاد طبقه‌ای بی‌اصالت و قطب‌های اقتصادی بی‌شناسنامه در کشور شده است که این موضوع حداقل طی ۳ سال گذشته یکی از مناقشات اساسی فی‌مابین این انجمن و کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی بوده است که در حال حاضر حمایت‌های ویژه از این تشکل از سوی افراد مختلف در مجلس شورای اسلامی، وزارت صمت و دیگر نهادها ثمره خود را عیان کرده است که امیدواریم تجربه‌ای و درسی برای آینده میهن عزیزمان باشد.

 

اطلاعیه انجمن واردکنندگان

تاثیر مثبت واردات خودرو بر کیفیت خودروهای داخلی/ بیانیه انجمن واردکنندگان خودرو کشور

اولین جلسه انجمن واردکنندگان خودرو به ریاست مرشد سلوک برگزار شد/ معرفی اعضای جدید هیات مدیره انجمن

مسئول گرانی خودرو کیست؟/ بیانیه انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص اتفاقات اخیر بازار خودرو

شکایت رسمی انجمن واردکنندگان خودرو از سازمان توسعه تجارت

فصلی جدید در مصائب واردات خودرو !/گفت و گو با دبیر انجمن واردکنندگان خودرو

 دود ارز دولتی در چشم واردکنندگان رسمی خودرو و سود آن در جیب دلالان بازار

کدام واردکنندگان خودرو ارز دولتی گرفته اند؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی