پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو رولزرویس

اشتباه عمدی یا سهوی شرکت رولزرویس؟!/ استفاده از نام جعلی خلیج عربی به جای خلیج فارس

شرکت رولزرویس در تازه ترین اقدام خود، با منتشر کردن تصویری از محصول خود با نقش و نگار خلیج فارس از نام جعلی خلیج عربی استفاده کرده، اقدامی که واکنش تند کاربران ایرانی را به دنبال داشته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو امکان تغییر و سفارشی‌سازی یکی از خدمات جالب توجهی است که […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

شرکت رولزرویس در تازه ترین اقدام خود، با منتشر کردن تصویری از محصول خود با نقش و نگار خلیج فارس از نام جعلی خلیج عربی استفاده کرده، اقدامی که واکنش تند کاربران ایرانی را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

امکان تغییر و سفارشی‌سازی یکی از خدمات جالب توجهی است که بسیاری از خودروسازان مطرح، خصوصا لوکس سازان به مشتریان خود ارائه می کنند.

برند مطرح انگلیسی رولزرویس هم که تبحر خاصی در تولید خودروهای لوکس دارد از این قاعده مستثنا نیست و امکان تغییر و سفارشی‌سازی محصولات خود را به میزان بسیار قابل توجهی فراهم کرده است.

البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که خریداران محصولات این شرکت هم عمدتا افراد ثروتمند و متمول هستند و همواره استقبال خوبی از چنین امکانی صورت می‌گیرد.

به عنوان مثال، اخیرا رولزرویس نسبت به تولید یک نسخه خاص به سفارش نمایندگی ابوظبی اقدام کرده است.

این نسخه که یک رولزرویس ریث با رنگ آبی رویال است، با الهام گرفتن از کره زمین تزئین شده است.

روی درب موتور (کاپوت) این مدل نقشه تصویری از خاورمیانه ترسیم شده است که در نگاه از بالا تصویری شبیه به تصاویر ماهواره‌ای از سطح زمین را ایجاد کرده است.

این طرح به طور کلی از منظورمه شمسی نیز الهام گرفته شده است زیرا در بخش‌های مختلفی از رکاب، داشبورد و همچنین خط معروف بدنه که coachline نام دارد و یک استاد ماهر نقاشی با دست و قلم‌مو مخصوص آن را ترسیم می‌کند، تصویری از خورشید و سیارات عطارد، زهره، زمین، مریخ، مشتری، زحل، اورانوس و نپتون ترسیم شده است.

رنگ آمیزی این محصول به رنگ آبی رویال نیز اشاره‌ای به پوشیده شدن 75 درصد سطح کره زمین با آب دارد. در مرکز تصویر ثبت شده روی درب موتور نیز کشور امارات متحده عربی، دریای سرخ، دریای عمان و خلیج فارس قرار دارد.

در طراحی و ترکیب رنگ داخل کابین نیز از سطح کره زمین الگو گرفته شده است. پوشش صندلی‌ها از چرمی هم‌رنگ با ماسه‌های بیابان‌های امارات پوشیده شده و چرم‌های آبی رنگ نیز نشانه دریا و اقیانوس‌ها هستند.

نوارهای سبز رنگ استفاده شده در صندلی‌ها نیز به نشانه طبیعت و گیاهان به کار رفته‌اند. همچنین در فضای میان دو صندلی عقب نیز از طرحی گلدوزی شده با الهام گرفتن از ابرها استفاده شده است.

صفحه اینستاگرام رولزرویس

اما نکته موجب شد تا به سراغ این خودرو پر حاشیه برویم، اینجاست که در زمان انتشار تصاویر این محصول در صفحه رسمی اینستاگرام شرکت رولزرویس، این شرکت با انتشار تصاویر این مدل از عبارت جعلی «دریای عربی» به جای «خلیج فارس» در توضیحات این پست اینستاگرامی استفاده کرد.

همین مساله واکنش تند و تیزی از کاربران ایرانی به دنبال داشت. تعداد بسیاری از کاربران ایرانی در زیر این پست رولزرویس از هشتگ #خلیج_فارس یا معادل انگلیسی آن عبارت‌ استفاده کردند تا با این کار به رولزرویس گوشزد کنند که باید از نام خلیج فارس استفاده می کرد و از به کار بردن نام جعلی پرهیز کند.

البته چنین اقداماتی از این شرکت ها در مواردی دیگری نیز تکرار شده و تازگی ندارد اما نمی توان به راحتی از کنار گذشت.

باید منتظر ماند و دید که آیا مقامات رولزرویس واکنشی به این اقدام کاربران ایران نشان می‌دهند یا خیر.

انتهای پیام/

معرفی نسخه طویل رولزرویس گوست مدل 2021

نسل جدید رولزرویس سوپرلوکس گوست معرفی شد

کلکسیون های رویایی!/ نگاهی به جذاب ترین و ارزشمندترین مجموعه های اتومبیل (قسمت اول)

هزار فرسنگ تا خودروسازی!/ از کشور مرموز (( کره شمالی )) و صنعت خودرو نیم‌بندش بیشتر بدانید

رنگ خاص برای خودرو خاص/ محبوب ترین رنگ ها در خودرو چه هستند؟

بازیگر مشهور چه خودروهایی در پارکینگ دارد؟ / صفر تا صد با راک!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی