پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

همکاری فورد و گوگل

دست شراکت 6 ساله فورد و گوگل به یکدیگر/ بهره مندی برندهای فورد و لینکلن از اندروید

طی یک شراکت 6 ساله، کمپانی خودروسازی فورد از سیستم عامل اندروید گوگل در برندهای فورد و لینکلن بهره مند می شود و این خدمات از سال 2023 جنبه عملی پیدا می کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو کمپانی خودروسازی فورد آمریکا از امکانات نرم افزار، هوش مصنوعی و کامپیوترهای ابر کمپانی آلفابت (شرکت […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

طی یک شراکت 6 ساله، کمپانی خودروسازی فورد از سیستم عامل اندروید گوگل در برندهای فورد و لینکلن بهره مند می شود و این خدمات از سال 2023 جنبه عملی پیدا می کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

کمپانی خودروسازی فورد آمریکا از امکانات نرم افزار، هوش مصنوعی و کامپیوترهای ابر کمپانی آلفابت (شرکت مادر و صاحب سهام اصلی گوگل) برای توسعه خدمات به مشتریان خود استفاده خواهد کرد تا عملیات داخلی خود را مدرن و به روز نگه دارد.

در یک شراکت 6 ساله، کمپانی خودروسازی فورد از سیستم عامل اندروید گوگل در برندهای فورد و لینکلن بهره مند می شود و این خدمات از سال 2023 جنبه عملی پیدا می کنند.

به بیان دیگر، اپلیکیشن های اندرویدی گوگل از جمله نقشه بسیار پرکاربرد گوگل در کارخانه روی محصولات فورد نصب و به طور دائمی روزآمد و پشتیبانی می شوند. همچنین فناوری صدا voice گوگل برای اجرای فرامین گفتاری راننده و سرنشینان روی داشبورد این خودروها استقرار پیدا می کند. همگی این فناوری ها از هوش مصنوعی گوگل بهره مند خواهند شد تا اثربخشی و کارآیی بیشتر ایجاد کنند. با استفاده از این اپلیکیشن ها زنجیره تأمین و عملیات ساخت کمپانی فورد هم بهبود چشمگیری پیدا خواهد کرد.

همچنین تیمی به نام آپ شیفت Team Upshift ایجاد می شود که با کنکاش و پویش در داده ها، شیوه های نوین فروش، مالکیت و خدمات به مشتریان را طراحی و ایجاد نماید.

بیشتر بخوانید: ماستنگ اروپایی!/ نگاهی به نسل ششم فورد ماستنگ با کیت بدنه راش

نکته مهم این است که داده های مشتریان در اختیار گوگل یا آگهی دهندگان در گوگل قرار نمی گیرد. دیوید مک کللاند David McClelland‌ قائم مقام مدیر عامل فورد در راهبردهای این کمپانی در تماس ویدیویی با رویترز این اطمینان را داد که داده های مشتریان در اختیار شخص ثالث مخصوصاً با هدف تبلیغات قرار نمی گیرد.

البته فورد علاوه بر گوگل با سایر کمپانی ها در عرصه فناوری ابر cloud services همکاری و تعامل دارد از جمله همکاری با بزرگترین خرده فروشی آنلاین آمریکا یعنی آمازون همچنان به قوت خود باقی می ماند.

مک کللاند همچنین تأکید کرده است که این همکاری و تعامل، فورد را شبیه به فاکسکان Foxconn نمی کند [یعنی این همکاری، فورد را صرفا به یک پیمانکار ساده برای یک شرکت معظم –در اینجا گوگل- تبدیل نمی کند] مخصوصاً که در بین مدیران ارشد خودروسازی این بدگمانی و واهمه وجود دارد که نتیجه این یارگیری ها این می شود که خودروسازان تبدیل به مونتاژکارهایی شوند که فقط سخت افزار را به هم وصل می کنند و مغز کار جای دیگری طراحی می شود، همان کاری که فاکسکان برای کمپانی اَپل در تولید آیفون می کند.

جزئیات بیشتری در مورد مفاد توافقنامه گوگل و فورد منتشر نشده است.

شراکتی هایی از این دست بازتاب این حقیقت است که خودروسازان در عرصه نرم افزاری و خدمات داده ای به شدت از شرکت های عرصه فناوری مثل گوگل و آمازون عقب افتاده اند و حالا با این شراکت ها امکان سرعت بخشیدن به خدمات مبتنی بر داده در صنعت خودرو فراهم آمده که هم می تواند به تولید گردش مالی بالاتر و کاهش هزینه کمک کند.

کمپانی فورد و رقیب های جاافتاده ای مثل جنرال موتورز، تویوتا و فولکس، چشم به تازه واردهایی مثل تسلا دوخته اند که از راه نرسیده به ارزشمندترین سهام خودروسازی دنیا تبدیل شده است و دلیل واضح آن این است که در نگاه سرمایه گذاران، تسلا در عرصه نرم افزار و مدیریت داده مخصوص خودران ها و خودروهای متصل به شبکه های اینترنتی به شدت جلوتر از سایر خودروسازان است.

تعامل فورد با گوگل، یکی دیگر از نمونه های یارگیری عرصه فناوری با صنعت خودرو است. سال گذشته آمازون همکاری خود را با کمپانی خودروسازی تویوتا آغاز کرد و با این همکاری امکان پول سازی از داده های قابل جمع آوری در ناوگان های جهانی این خودروساز فراهم آمده است. همچنین یارگیری فولکس واگن هم با مایکروسافت در سال 2019 شکل گرفت و قرار شد در عرصه خدمات ابر، مایکروسافت در چین و آمریکا با گروه فولکس واگن همکاری کند.

اتنهای پیام/

باشگاه ریزه ها ! / بهترین پیشرانه های زیر 1000 سی سی در جهان کدامند ؟

ماستنگ اروپایی!/ نگاهی به نسل ششم فورد ماستنگ با کیت بدنه راش

هنسی برای تیونینگ فورد برانکو جدید نسخه می پیچد

جدیدترین امکانات فورد موستانگ مدل 2021

رونمایی رسمی فورد از موستانگ Mach-E GT

معرفی موستانگ النور با ۸۱۰ اسب قدرت!

بیل گیتس با تقدیر از فورد و جنرال موتورز، نامی از تسلا نیاورد!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی