رنو کوئید زنگ خطری برای خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومان

با افزایش یافتن احتمال تولید خودروی ارزان قیمت رنو کوئید در ایران زنگ خطر برای سایپا و محصولات ارزان قیمتش به صدا در آمده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایسنا، ‌هم‌اکنون بازار خودروهای ارزان‌تر از 30 و 25 میلیون تومان در اختیار سایپا است. این شرکت دو خودروی پر تیراژ پراید و تیبا را در این بازه قیمتی تولید و عرضه می‌کند. این وضعیت در حالی است که بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان ایرانی قدرت خرید پایینی داشته و مشتری خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ و ۲۵ میلیون تومان هستند.

در این شرایط رنو برگ برنده خود را در ایران رو کرده که خودروی ارزان قیمتی به نام کوئید است. رنو کوئید خودرویی با قیمت اقتصادی است که هم‌اکنون توسط رنو در کشورهایی همچون برزیل و هند تولید می‌شود. قیمت رنو کوئید در برزیل ۶۰۰۰ یورو (حدود ۲۴ میلیون تومان) و در هند ۴۵۰۰ یورو (حدود ۱۸ میلیون تومان) است.

البته مدل هندی رنو کوئید فاقد امکاناتی همچون کولر و سیستم ترمز ABS است، بنابراین با توجه به استانداردهای اجباری سازمان ملی استاندارد، مطمئنا کوئید تولیدی در ایران شبیه به نمونه برزیلی آن از نظر امکانات و سطح قیمتی خواهد بود.

پیش از این و در طول یک سال گذشته دو شرکت ایران خودرو و سایپا همزمان خواستار در اختیار گرفتن تولید رنو کوئید ارزان قیمت رنو در ایران بوده و هر یک در مذاکره با این شرکت فرانسوی گسترش همکاری‌ها در دوران پسابرجام را به در اختیار گرفتن تولید این خودرو مشروط کرده بودند.

با این حال به توجه به اقدام اخیر رنو در انعقاد تفاهمنامه همکاری برای تولید محصولات خود به طور مستقل در ایران، احتمال تولید مستقل رنو کوئید در ایران از سوی رنو نیز افزایش یافته است.

در این زمینه اخیرا رنو تفاهمنامه‌ای را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) منعقد کرده که براساس آن یک شرکت خودروسازی جدید با مشارکت دو طرف تاسیس خواهد شد که سهم رنو در آن ۶۰ درصد بوده و این شرکت فرانسوی می‌تواند فرایند تولید، فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود را به صورت مستقل در ایران ایجاد کند.

در این شرایط در صورت تولید مستقل کوئید در ایران از سوی رنو، این خودرو احتمالا در محدوده قیمتی ۲۵ میلیون تومان وارد بازار خواهد شد و با توجه به جذابیت‌های ظاهری، فنی و کیفی آن در مقایسه با خودروهای پراید و تیبا، می‌تواند مشتریان این خودروها را به سوی خود جذب کند.

به این ترتیب از هم‌اکنون زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمده است و این خودروساز بزرگ ایرانی باید به فکر جایگزین مناسبی برای پراید به عنوان پر تیراژترین خودروی تولیدی‌اش باشد تا بتواند با خودرویی مانند کوئید در ایران رقابت کند.

گزارش اختصاصی : قرارداد وزیر صنعت با رنو در پاریس

شرایط فروش جدید در پی استقبال مناسب از رنو تلیسمان

رونمایی رنو TREZOR در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶+عکس‌های اختصاصی

تذکر شورای رقابت به سایپا برای نحوه فروش ساندرو استپ وی

مذاکرات سایپا و رنو بر سر شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو ( بن رو )

فروش رنو فرانسه به ایران نسبت به سال پیش 3 برابر شد

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام کرمان موتور آمیکو مدیران خودرو

نظر شما !!