پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محصولات لوکسژن-آرمان موتور کویر

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 18/تجربه جدید تایوانی ها در بازار ایران-لوکسژن به شهر آفتاب می آید

همان طور که اعلام کرده بودیم نمایشگاه خودرو تهران امسال با اتفاقات تازه و هیجان انگیزی همراه است. بازدید از نمایشگاه های خودرویی مختلف در نقاط مختلف کشور و دیدن خودروهایی که در دیگر نمایشگاه ها هم دیده بودیم تقریبا داشت به کاری تکراری در سال 96 تبدیل می شد. اما نمایشگاه خودرو تهران به عنوان […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱ آذر ۱۳۹۶

همان طور که اعلام کرده بودیم نمایشگاه خودرو تهران امسال با اتفاقات تازه و هیجان انگیزی همراه است. بازدید از نمایشگاه های خودرویی مختلف در نقاط مختلف کشور و دیدن خودروهایی که در دیگر نمایشگاه ها هم دیده بودیم تقریبا داشت به کاری تکراری در سال 96 تبدیل می شد. اما نمایشگاه خودرو تهران به عنوان مهمترین رویداد خودرویی کشور آبستن اتفاقات جدیدی است که می تواند برای علاقه مندان خودرو جذاب باشد. حضور برندهای جدید که پیش از این در ایران حضور نداشته اند و برای اولین بار مارکت پر هیاهوی ایران را تجربه می کنند، نمایشگاه خودرو تهران را نسبت به سایر رویدادهای خودرویی متمایز کرده. لوکسژن یکی از همین برندهای خودرویی است که از تایوان به شهر آفتاب آمده تا آینده ای روشن را در ایران متصور شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو:

با توجه به قیمت گذاری های چند سال اخیر در بازار خودرو، عادت کرده ایم که وقتی خودرویی زیر 100 میلیون تومان در بازار عرضه می شود یا چینی باشد یا خودرویی وارداتی با حداقل امکانات و مشخصات فنی معمولی. اما اینبار داستان متفاوت است. در مورد سدانی صحبت می کنیم که قرار است با امکاناتی قابل قبول، مشخصات فنی مناسب و از همه مهمتر، کیفیت ساخت دلچسب عرضه شود و برچسب قیمتی اش هم کمتر از 100 میلیون تومان باشد. لوکسژن نام برند تازه واردی است که دوران پسا تحریم برای بازار ایران به ارمغان آورده و به دلیل سابقه محدود و عدم حضورش در بازار ایران، شاید چندان شناخته شده نباشد. لوکسژن برندی تایوانی است که در سال 2009 به دست یک خانواده متمول تاسیس شد. نام این خودروساز از ترکیب 2 کلمه LUXURY (لوکس) و GENIUS (هوشمند) گرفته شده و در زمره خودروسازانی طبقه بندی می شود که محصولاتشان را با تکیه بر دانش بومی و بدون هیچ گونه کپی کاری و تقلیدی تولید می کنند. البته سابقه فعالیت لوکسژن در صنعت خودرو به سال 1955 و زمانی که وظیفه مونتاژ و تولید محصولات نیسان و میتسوبیشی را برعهده داشت باز می گردد.

اما از زمانی که لوکسژن وارد گود خودروسازی شده، 2 مدل سدان، 2 مدل کراس اوور و 2 مدل ون تولید کرده و با این روند به نظر می رسد که در چند سال آینده به عنوان یکی از خودروسازان مطرح جهان شناخته شود. شرکت آرمان موتور کویر به عنوان شریک تجاری و نماینده رسمی لوکسژن در ایران شناخته می شود و تنها چند روز مانده به افتتاح نمایشگاه خودرو تهران، فعالیت رسمی خود را آغاز کرده. آرمان موتور کویر بهترین زمان را برای آغاز فعالیت اش انتخاب کرده و با نمایش محصولات اش در مهمترین رویداد خودرویی کشور، به خوبی سبک خودروسازی لوکسژن را در ذهن علاقه مندان به خودرو ماندگار می کند. لوکسژن در شروع کار با 2 مدل U6 کراس اوور و S3 سدان در بازار ایران حضور پیدا می کند.

لوکسژن S3

لوکسژن S3 :

لوکسژن S3 در سال 2016 معرفی شده و از این جهت یکی از به روزترین خودروهای وارداتی در این رنج قیمت است که رقبایی مثل هیوندای اکسنت، کیا سراتو، پژو 301 و رنو سیمبل را در مقابل خود می بیند که طراحی هریک به چند سال پیش از معرفی لوکسژن باز می گردد.

لوکسژن S3


لوکسژن S3 در 2 تیپ P/L و H/L عرضه می شود که این 2 از نظر امکانات رفاهی تفاوت هایی با یکدیگر دارند. نسخه H/L به عنوان مدل پایه شناخته می شود و مدل P/L به عنوان فول ترین نسخه از امکانات کامل تری برخوردار است. لوکسژن S3 در تمام مدل ها از یک پیشرانه 1.6 لیتری برخوردار است که می تواند 116 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور تولید کند. پیشرانه S3 توسط تیم مهندسی تایوانی طراحی شده و با گیرباکس CVT جفت می شود که در حالت تعویض دستی امکان تعویض تا 7 دنده را به راننده می دهد. این گیرباکس ساخت کمپانی جاتیکو ژاپن بوده و به صورت کامل از این کشور به خط تولید لوکسژن می آید.

لوکسژن S3

در صورت خوردن برچسب قیمتی زیر 100 میلیون تومان بر پیشانی لوکسژن S3 ، بی تردید می توان گفت این خودرو یکی از رقابتی ترین و منطقی ترین سدان های متوسط این رنج قیمت خواهد بود. و در صورت ادامه روند قیمت گذاری مناسب، می توان بازری پررونق برای محصولات دیگر لوکسژن را در سال 97 متصور شد. محصولات لوکسزن با گارانتی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتری در بازار ایران عرضه می شوند.

 

لوکسژن U6 :

لوکسژن U6 یکی از کراس اوورهای این شرکت تایوانی محسوب می گردد و در سال 2013 در تیپ های  مختلف راهی بازهایی نظیر چین و روسیه شد. لوکسژن در ظاهر محصولات  کاملا از زبان طراحی ویژه خود استفاده می کند و بر خلاف همتیان چینی خود نشانه از کپی برداری در آن دیده نمی شود. در طراحی لوکسژن U6 بیشتر از خطوط مستقیم و زاویه تند استفاده شده است تا بتواند ظاهر تهاجمی به خود بگیرد.

لوکسژن U6

با ورود به کابین لوکسژن U6 با نمایی روبرو خواهید شد که کمتر در خودروهای امروزی شاهد آن هستیم . داشبورد این خودرو توسط خط نیم دایره شکل به دوقسمت بزرگ و کوچکتر تقسیم شده و خط فوق تا روی درب امتداد یافته است و نهایتا در زیر داشبورد به اتمام می رسد. نکات جالبی داخل کابین توجه سرنشینان را به خود جلب می کند. از محل قرارگیری دکمه تنظیم صندلی ها گرفته تا فرم عملکرد سیستم هدآپ دیسپلی و شکل و شمایل اسپیکرهای سیستم صوتی.

لوکسژن U6

لوکسژن U6 به لطف طول و عرض مناسب توانسته است فضای مناسبی را در اختیار سرنشنین قرار دهد . همچنین حال فست بک مانند عقب خودرو و شیب ملایم آن باعث شده تا فضای بار بزرگتری نسبت به رقبای هم کلاسش در اختیار باشد. در این بین باید به فاصله محوری 2720 میلی متری هم اشاره کرد که راحتی فضای پای سرنشنیان را به ارمغان می آورد.

لوکسژن U6 یک پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ را در دل خود جای داده که توانایی تولید حداکثر قدرت 170 اسب بخار و بیشنه گشتاور 256 نیوتن بر متر را دارد. توان این پیشرانه توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی مشهور آیسین ژاپن به چرخهای جلو منتقل می گردد.

لوکسژن U6

ابن خودرو به امکانات رفاهی از قبیل ورود بدون کلید، دکمه استارت، باز و بست آینه های جانبی برقی، کیسه هوای پرده ای ، ترمز پارک برقی،دوربین ۳۶۰ درجه،سامانه دید عقاب،سنسورهای پارک جلو و عقب،رادار نقطه کور،درب صندوق برقی،سانروف،سنسور نور،چراغ های هالوژن،سیستم تصویری حرفه ای کمپانی HTC،گرمکن صندلی های جلو،کامپیوتر سفر،تودوری چرم صندلی ها،تودوزی چرم فرمان،سیستم تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل کیفیت هوا کابین و غیره مجهز شده است.

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 17/ جزییات برگزاری مهترین رویداد خودرویی کشور

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 16/ سوغات فرانسوی آرین موتور برای ایرانی ها

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره ۱۵/ حضور کرمان موتور با سبد کامل محصولات هیوندای

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 14/ همایش خانواده فولکس واگن ایران در روز چهارم نمایشگاه

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره ۱۳/ نمایش محصولات و دستاوردهای جدید بی وای دی در غرفه کارمانیا

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 12/ خودرو فرمول وان رنو در پیت استاپ تهران

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 11/ تویوتا و لکسوس هم شهر آفتابی شدند

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 10/ 5 آذر ماه روز افتتاحیه و بازدید اختصاصی خبرنگاران و فعالان صنعت خودرو

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 9/ مگان جدید گل سرسبد رنو در نمایشگاه

نمایشگاه خودرو تهران (آذر ۹۶)-شماره 8/ حضور مستقل خودروسازان خارجی در مهمترین رویداد خودرویی ایران

نمایشگاه خودرو تهران (آذر ۹۶)-شماره ۷/شهر آفتاب میزبان ستاره‌های مرسدس بنز

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 6/ جنس نمایشگاه جور شد ((قطعی شدن حضور 48 برند معتبر))

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره ۵/ آیا بورگوارد BX7 مهمان شهر آفتاب می‌شود؟

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 4/حداقلی های پارسال، پر سر و صداهای امسال

نمایشگاه خودرو تهران (آذر ۹۶)-شماره ۳/ جزییات برگزاری دوره جدید در حاشیه رونمایی از پوستر نمایشگاه

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 2/ رونمایی از پوستر نمایشگاه در مراسمی ویژه

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 1/انتظار برای پاییز خودرویی در آفتاب

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی