پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه کیا ریو و پژو ۲۰۶ صندوق دار

کدام دست دوم؟ کیا ریو بخریم یا پژو ۲۰۶ صندوق دار؟

اگر علاقه چندانی به خرید خودروهای صفرکیلومتر رده متوسط بازار نداشتبه باشید و از طرفی تمایل به خرید خودرویی خوش دست داشته باشید و چندان ابایی از مراجعه به تعمیرگاه نداشته باشید، می توانید یک راست سراغ کیا ریو یا ۲۰۶ صندوق دار بروید. این سدان ها هریک نقاط قوت و ضعف خاص خود را […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۶ دی ۱۳۹۶

اگر علاقه چندانی به خرید خودروهای صفرکیلومتر رده متوسط بازار نداشتبه باشید و از طرفی تمایل به خرید خودرویی خوش دست داشته باشید و چندان ابایی از مراجعه به تعمیرگاه نداشته باشید، می توانید یک راست سراغ کیا ریو یا ۲۰۶ صندوق دار بروید. این سدان ها هریک نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند اما خودروهایی هستند که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها گذشت.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند:

پژو ۲۰۶ صندوق دار
پژو 206 صندوق دار:

پژو 206 به عنوان یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای ارزان قیمت بازار ایران در چند سال اخیر به شمار می رود. 206 اما یک هاچ بک جمع و جور مناسب خانواده های کم جمعیت است که فضای کابین و صندوق بار محدودی را در اختیارتان قرار می دهد. ایران خودرو اما با رویکرد اینکه دایره مخاطبان 206 را گسترش دهد و آن را به خودرویی مناسب خانواده ها نیز تبدیل کند، نسخه صندوق دار 206 را به بازار فرستاد. 206 صندوق دار در نمای ظاهر جذابیت های ظاهری نسخه هاچ بک را دارد اما قسمت عقب بدنه اش آنچنان که باید با دیگر بخش ها هماهنگ نیست. ارتفاع قرارگیری صندوق بار باعث شده تا دید به عقب نیز چندان مناسب نباشد.

پژو ۲۰۶ کابین

در کل اما باید گفت طراحی 206 صندوق دار نسبت به ریو مدرن تر و جذاب تر است. فضای کابین بخشی است که توپ را در زمین 206 می اندازد. کیفیت بهتر متریال کابین، طراحی و رنگ بندی جذاب تر و امکانات بهتر باعث شده تا 206 صندوق دار از نظر فضای داخلی یک سر و گردن بالاتر از ریو قرار گیرد. فضای صندلی های عقب اما تفاوت آنچنانی با نسخه هاچ بک ندارد و افراد قد بلند را از نظر فضای پا دچار مشکل می کند.

پژو ۲۰۶ صندوق دار

ایران خودرو برای کابرد خانوادگی تری 206 صندوق دار، تعلیق عقب را دوباره طراحی و مهندسی کرده تا سواری راحت تری داشته باشد. 206 صندوق دار در انواع مدل های V10, V8, V9, V1,  و V20 در ایران تولید و به بازار عرضه شده است. این مدل ها تفاوت هایی از نظر پیشرانه، گیرباکس و سطح تجهیزات با یکدیگر دارند. اما در حال حاضر ایران خودرو تنها مدل V8 را تولید می کند که به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز شده که فارغ از حجم بیشتر نسبت به پیشرانه ریو، تکنولوژی بالاتری نیز دارد که برای آن قدرت بیشتری را به همراه داشته.

پژو ۲۰۶ صندوق دار

پیشرانه 206 صندوق دار 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که برای این سدان سبک وزن کاملا مناسب به نظر می رسد. نکته قابل توجه دیگر اینجاست که تعمیر 206 نسبت به تعمیر ریو جا افتاده تر و رایج تر است و لوازم یدکی در دسترس تری از ریو در بازار ایران دارد.

 

کیا ریو

کیا ریو:

ریو یکی از بی‌حاشیه‌ترین و معقول‌ترین خودروهایی است که تابه‌حال در کشور مونتاژ شده و طرفدران زیادی دارد. البته مدت زیادی از تولید آخرین سری ریو می‌گذرد اما هنوز هم به‌عنوان یک انتخاب مناسب در رده خودروهای ارزان‌قیمت به‌شمار می‌رود. طراحی ظاهری و داخلی فوق ساده باعث شده ریو اکثر قشر جوان جامعه را در دایره مخاطبان خود نداشته باشد و بیش‌تر مناسب افراد پا به سن گذاشته و مصارف روزمره به نظر برسد. درست برعکس 206 که حتی در مدل صندوق دار نیز ظاهری نسبتا جذاب و قابل قبول برای خریداران جوان دارد. تعمیرات آن و وضعیت تامین لوازم جانبی و بازار خریدوفروش‌اش از 206 بهتر نیست، اما نمی توان در این زمینه ایراد مهمی به ریو وارد کرد. ریو از این نظر یکی از کم دردسرترین انتخاب های دست دوم در بازار ایران است.

کابین کیا ریو

در رنگ‌بندی کابین دقتی به خرج داده نشده و برای پوشش کنسول جلو و رودری‌ها، از رنگ توسی روشن استفاده شده که نسبت به پوشش تیره کابین 206 چندان جذاب نیست. هم‌چنین کیفیت قطعات پلاستیکی استفاده شده داخل کابین چنگی به دل نمی‌زند اما مسلما نسبت به خودرویی هم‌چون پراید، وضعیت بهتری در کیفیت دارد و از نظر کیفیت یک سر و گردن از 206 پایین تر است. درب صندوق بار و درب باک بنزین توسط اهرمی از داخل کابین باز می‌شوند. داخل کابین نیز سعی شده فضاسازی خوبی برای گذاشتن اشیا کوچک انجام شود و از این نظر خودرویی کاربردی به‌شمار می‌رود. کابین ریو گنجایش ۵ نفر را دارد، اما اگر راحتی همه سرنشینان مد نظر باشد، یکی از سرنشینان عقب باید حذف شود. یکی از نقاط قوت این خودرو تنظیم برقی هر 4 شیشه به‌صورت برقی است. قاب دور دکمه‌های شیشه بالابرها نقره ای رنگ است و طراحی مناسبی دارد. اما ای کاش بهتر بود آیینه‌های جانبی نیز به صورت برقی تنظیم می‌شد.

کیا ریو

قابلیت‌های فنی کیا ریو نیز مانند طراحی آن، کاملا مناسب افرادی است که شور و حال جوانی را پشت سر گذاشته اند! موتور ۱.۵ لیتری این خودرو ۹۷ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. که برای رفت و آمدهای روزمره و استفاده از کولر، کاملا مناسب به نظر می‌رسد. اما از حالت کنده شدن هنگام شتاب گیری که در خودرویی هم‌چون ۲۰۶ به چشم می‌خورد، خبری نیست.

کیا ریو

هندلینگ و فرمان پذیری ریو در سطح مطلوبی قرار دارد و از این نظر با پروتون ویرا برابر است. البته کوچک بودن ابعاد لاستیک‌ها باعث شده تا فرمان کمی گیج باشد که این مشکل با نصب لاستیک‌های بزرگ‌تر تا حدی مرتفع می‌شود. نبود ترمز ABS در این خودرو باعث شده تا در هنگام ترمز گیری بیش‌تر دقت به خرج دهید، چون از این نظر چندان قابل اطمینان نشان نمی‌دهد. در کل باید گفت ریو خودرویی بسیار کم هزینه است و لازم نیست پول زیادی خرجش کنید. هم‌چنین مصرف سوخت این خودرو نیز کاملا مناسب و مقرون به‌صرفه برای تررد در شهرهای شلوغ است.

نگاهی به جک J4 محصول جدید کرمان موتور/ آتش رقابت میان چینی ها تند شد!

آریزو 5 بخریم یا فاو بسترن B30؟/ چینی هایی که سرشان به تنشان می ارزد!

بررسی سانگ یانگ رکستون G4 در آستانه ورود به بازار/مثلث قدرت، قابلیت های آفرودی و قیمت منطقی

بررسی فنی بی وای دی E6 در آلوده ترین روزهای هوای تهران

بررسی فنی DS7 Crossback در پاریس / مدرنیته به سبک فرانسوی (گزارش)

تقابل نیسان جوک و تویوتا CH-R/ حمله مریخی ها به بازار کراس اوورها

تست و بررسی پژو 508 محصول جدید ایکاپ در جاده چالوس/شیر فرانسه در سیاه بیشه

با بودجه حدود 50 میلیونی، دنا پلاس بخریم یا برلیانس H330 ؟

دنا پلاس توربو به زودی عرضه می شود + جدول مشخصات فنی

دست دوم های پرخور/ نیسان ماکسیما بخریم یا کیا اپتیما دست دوم؟

ترکیب فانتزی هاچ بک‌ها و کراس اوورها/ مقایسه ام وی ام X22 و لیفان X50

2 هموطن از یک نگاه/ بررسی هیوندای اکسنت کرمان موتور و کیا سراتو سایپا

پژو 301 به چرخه تولید داخل می پیوندد + بررسی فنی 301 در ایران

خاص تر از رقبا/ هیوندای ولاستر بخریم یا کیا ریو هاچ بک؟

یک روح در ۲ بدن!/ مقایسه و بررسی نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس

سربلند مثل ایکس تریل / مروری بر عملکرد شاسی بلند نیسان در تست های تصادف

ماشین سواری با حداقل بودجه/ رنو پی کی بخریم یا دوو ماتیز ؟

شاسی بلندهای ارزان بازار کدام هستند؟

تقابل چینی‌های ارزان قیمت-مقایسه ام وی ام ۳۱۵ و برلیانس H220

ناجیان هوای پاک/ نگاهی به نماینده های هیبریدی تویوتا در بازار ایران

هیوندای سوناتا 2018 پشت درهای بازار ایران

میان سال هایی با دل شیر/ در بازار دست دوم، ب ام و سری 5 بخریم یا بنز E کلاس؟

شاخ به شاخ ژرمن های کهنه کار/مقایسه مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری ۵ جدید

کدام دست دوم؟ مقایسه بنز C200 و ب ام و ۳۲۰

تست درایو عمومی DS برگزار شد + عکس

جنگجوی کم توقع ترافیک!/ بررسی فنی تویوتا یاریس هاچ بک

با بودجه محدود هم می توان کوپه سواری کرد؟/مقایسه هیوندای کوپه و سراتو کوپ

تست فنی جامع نیسان ایکس تریل (آنرود و آفرود)

جعبه جادوی تویوتا در راه توکیو/معرفی تویوتا TJ کروزر

دوست آقای امپراطور پوست انداخت!/ مروری بر تاریخچه تویوتا سنچوری به بهانه معرفی نسل جدید

2 راهی میان سدان های ارزان قیمت/ رانا بخریم یا برلیانس H230 ؟

شگفتی باستان‌شناسان آینده! / مقایسه 4 شاسی بلند پر طرفدار

آقای کت و شلواری فرانسوی/ نگاهی به سیتروئن C6 محصول آینده سایپا

فلفل تند و تیز ب ام و با ۴ چرخ متحرک!/بررسی ب ام و سری 3 جدید

قهرمان بی رقیب تر از همیشه/ بررسی فنی ب ام و سری 5 جدید

خیز خودروسازان برای تحول ناوگان حمل و نقل/ بررسی ون های تازه وارد بازار

ب ام و های دم بریده!/ نگاهی به هاچ بک های جدید ب ام و در بازار ایران

بنویسید تانگ، بخوانید تانک! / بررسی بی وای دی تانگ پیش از عرضه در بازار

پرادو پنچه در پنچه پاجرو

دوئل کره و فرانسه در خاک ایران/ مقایسه سدان های متوسط 100 میلیونی

مهره های تویوتا در شطرنج شاسی بلندها/ نگاهی به تویوتا C-HR و RAV4

مقایسه دو نسل از مرسدس بنز S کلاس

چالشی جدید برای چشم بادامی‌ها در کلاس سدان های نیمه لوکس

مقایسه رنو ساندرو و پژو ۲۰۷ جدید (اتفاق‌های خوب در کلاس هاچ‌بک‌های جمع و جور)

مقایسه بنز Cکلاس و ب ام و سری 3

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • Morteza | 18/03/1397 در 00:10

    بنده هم مثل شما دوستان ماشین های مختلفی همچون سمند ای اف سون صفر ورنا صفر فولکس گل دست دوم دوو ماتیز و 405 و ریو دست دوم و غیره رو داشتم، در مورد ورنا که فقط بگم طلا بود، و ریو بعد ورنا رده دوم هست، البته در پیچ های جاده ریو بهتر از ورنا، و اینکه ریو و ورنا علت ارزانیشان کوچک و علاقه مردم ایران به خودرو بزرگ و ظاهر بین بودن هست،وگر نه ریو و ورنا به هیچ عنوان قابل مقایسه با پژوها و سمند نیستند، چه فنی چه سواری

کیوسک مطبوعاتی