پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دودیفرانسیل شمشک

اولین مسابقه دودیفرانسیل هیئت شمیرانات برگزار شد.

 آفرود در قله فیچال به نقل از مجله تخت گاز جمعه 16 مرداد 94، ارتفاعات دربندسر-شمشک، قله فیچال. آفرودسواران دوباره آمده بودند تا دوباره با سنگ و خاک دست و پنجه نرم کنند. این بار هیئت موتورسواری و اتومبیل ارنی شمیرانات میزبان آفرودرها بود. برای رسیدن به محل مسابقه باید خودتان را به تله سیِج […]

javankhodro
چهارشنبه - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

 آفرود در قله فیچال

به نقل از مجله تخت گاز

جمعه 16 مرداد 94، ارتفاعات دربندسر-شمشک، قله فیچال. آفرودسواران دوباره آمده بودند تا دوباره با سنگ و خاک دست و پنجه نرم کنند. این بار هیئت موتورسواری و اتومبیل ارنی شمیرانات میزبان آفرودرها بود. برای رسیدن به محل مسابقه باید خودتان را به تله سیِج دربندسر می رساندید و بعد از پارک کردن خودرو در پارکینگ، سوار بر تله سیِج به ارتفاعات دربندسر می رفتید. جالب آن که بعد از رسیدن با بالاترین نقطه، باز هم حدود 3 کیلومتر پیاده روی به صورت کوهنوردی سبک در انتظارتان بود تا به محل مسابقه برسید. به این ترتیب در یک توفیق اجباری، ورزشی صبح گاهی را هم تجربه می کردید که در آب و هوای پارک و خنک منطقه حسابی می چسبید.

مسابقه در مسیری برگزار می شد که همه موانعش طبیعی بود. حدود 3.5 کیلومتر مسیر نوارکشی شده که بیشتر آن با دنده یک طی می شد. طراحی مسیر به گونه ای انجام شده بود که بیش از این که قدرت پیشرانه ها به کمک شرکت کنندگان بیاید، عیار تکنیکی هر آفرودر بود که می توانست او را به سکوهای قعرمانی برساند. بخشی از مسیر دارای تنگه هایی بود که عبور از آن نقاط کاری سخت و دشوار بود. انتخاب محل درست قرارگیری چرخ ها و به درون چاله ها نیفتادن از مهمترین کلیدهای عبور از این قسمت ها بود. مسیر مسابقه با عرض زیادی طراحی نشده بود و از این رو، آن دسته از خودروهایی که ویل تراک ( عرض محوری) پهن داشتند، در بعضی از قسمت ها به خصوص پیچ های پر تعداد مسیر،کمی دچار مشکل می شدند. در طول مسیر چند Uترن وجود داشت. آن دسته از خودروهایی که ویل بیس( طول محوری) کوتاهی داشتند تقریبا بدون مشکل از این قسمت ها عبور کردند اما خودروهایی که ویل بیس بلندی داستند در این قسمت کمی دچار مشکل شدند زیرا نمی توانستند پیچ را با یک فرمان بپیچند. هر چند تیم داوری برای خودروهایی که در طول مسیر از دنده عقب استفاده می کردند و یا به به نشانگرهای مسیر برخورد می کردند، امتیار منفی در نظر می گرفت. به طور مثال هر بار دنده عقب گرفتن 1 دقیقه جریمه در بر داشت.

مسابقه دودیفرانسیل دربند سر در قله فیچال با حضور 28 شرکت کننده از تهران، البرز، قزوین، اراک و چند شهر دیگر در سه کلاس، 8 سیلندر، 6 سیلندر و 4 سیلندر برگزار شد و نفرات برتر هر کلاس به شرح زیر انتخاب شدند.

کلاس چهار سیلندر: 1-حامد مرادیان2- اشکان زارع رفیع3-منصور کریمی

کلاس 6 سیلندر:1- پوریا حسین2-ماکان معصومی3- مصطفی ساروقی

کلاس 8 سیلندر:1- حسین علی محمدی2- آرش حاجی جعفری3- محمد صادقی ولایتی

به دلیل اعتراض به داوری پس از بررسی تصاویر مسابقه ممکن است بعضی از نتایج تغییر کنند.

دودیفرانسیل شمشک دودیفرانسیل شمشک دودیفرانسیل شمشک دودیفرانسیل شمشک دودیفرانسیل شمشک دودیفرانسیل شمشک دودیفرانسیل شمشک دودیفرانسیل شمشک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی