پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بوگاتی-شاه

داستان جعلی فروش بوگاتی شاه مخلوع در سه سال اخیر

خبری جعلی مبنی بر فروش بوگاتی شاه مخلوع به یک کلکسیون دار خارجی طی 2 روز اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده به طوری که حتی برخی از خبرگزاری ها هم این خبر را بازنشر کرده اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو «بوگاتی شاه که جزو اموال موزه سعدآباد بود در سه […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۶ خرداد ۱۳۹۹

خبری جعلی مبنی بر فروش بوگاتی شاه مخلوع به یک کلکسیون دار خارجی طی 2 روز اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده به طوری که حتی برخی از خبرگزاری ها هم این خبر را بازنشر کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

«بوگاتی شاه که جزو اموال موزه سعدآباد بود در سه سال اخیر به یک کلکسیون دار خارجی فروخته شده است.» این متن یک خبر جعلی است که از 2 روز قبل در فضای مجازی منتشر شده است و جالب ان که این خبر نظر برخی سایت‌های خبری را هم جلب کرد و ان‌ها به بازنشر این اخبار اقدام کرده‌اند.

بوگاتی محمدرضا پهلوی که توسط دولت فرانسه و به عنوان هدیه ازدواج نخست او با خواهر پادشاه مصر در سال ۱۹۳۹ به او اهداء شد، سر از یک موزه در خودروهای تاریخی از آمریکا درآورده است.

بوگاتی محمدرضا پهلوی تیپ ۵۷ این خودروساز مشهور جهان است که سال ۱۹۸۳ مرمت شد و پس از آن سر از موزه آمریکا درآورده است.

اعلام این خبر که بوگاتی تاریخی محمدرضا پهلوی در سه سال اخیر فروخته شده و حالا در موزه خودرو پترسون در آمریکا به نمایش گذاشته شده است اقدامی است که در فضای خالی خبری می‌تواند بازدید کننده خوبی برای برخی کانال‌های تلگرامی و سایت‌های خبری داشته باشد.

پیگیری‌های صدای میراث اما مشخص کرده است که اصلا این خودرو نه جزو اموال کاخ موزه سعدآباد بوده که در سه سال گذشته فروخته شده باشد و نه اصلا هیچ مجموعه تاریخی و فرهنگی اجازه قانونی برای چنین اقدامی دارد.

براساس پیگیری‌های صدای میراث و به اعلام مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی خودرو بوگاتی محمدرضا شاه پهلوی حتی پیش از انقلاب فروخته شده است و اصلا جزو دارایی‌های تاریخی کشور در کاخ موزه سعدآباد نبوده که کسی اجازه فروش آنرا داشته باشد.

انتهای پیام/ منبع: صدای میراث

گذشته در دل آینده/ چرا خودرو تا 50 سال دیگر از بین نخواهد رفت؟

سریع ترین دکمه جهان! / با دکمه سرعت در بوگاتی آشنا شوید

رونالدو احتمالا یکی از 10 مالک چنتودیچی خواهد بود/ آیا بوگاتی 9 میلیون دلاری به کلکسیون فوتبالیست افسانه ای می آید؟!

با 150 هزار دلار یک بوگاتی ویرون بخرید اما فقط کابینش را!

سنت شکنی بوگاتی / بوگاتی شاسی بلند خواهد ساخت

هنر دست به سبک لگو / بوگاتی شیرون لگو با قابلیت تردد در شهر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی