پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتور سیکلت کلاسیک ب ام و (4)

نسخه سفارشی و جذاب از موتورسیکلت R100 ب ام و

یک صنعت‌گر آلمانی دست به باز تولید یک دستگاه موتورسیکلت ب ام و R100 مدل 1980 زده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو تغییر ظاهر موتورسیکلت، به‌عنوان یک سرگرمی یا تجارت سودآور، طرفداران زیادی در اروپا و امریکا دارد. صنعت‌گران در این فرایند، معمولا سراغ خرید مدل‌های ارزان‌قیمت و قدیمی می‌روند تا همراه‌با کمی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۴ شهریور ۱۳۹۹

یک صنعت‌گر آلمانی دست به باز تولید یک دستگاه موتورسیکلت ب ام و R100 مدل 1980 زده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

تغییر ظاهر موتورسیکلت، به‌عنوان یک سرگرمی یا تجارت سودآور، طرفداران زیادی در اروپا و امریکا دارد. صنعت‌گران در این فرایند، معمولا سراغ خرید مدل‌های ارزان‌قیمت و قدیمی می‌روند تا همراه‌با کمی خلاقیت، محصولی چشم‌گیر و متفاوت ارائه کنند.

سری موتورسیکلت‌های R100 بی ‌ام ‌و، در سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۹۶ تولید شدند و فروش بسیار خوبی در اروپا داشتند. ای محصولات، همگی دارای پیشرانه ۲ سیلندر بوکسر با حجم‌های ۶۰۰ سی‌سی تا یک لیتر بودند. موتوراد R100 RS با پیشرانه ۹۷۱ سی‌سی و قدرت ۷۲ اسب‌بخار، قدرتمندترین و پرفروش‌ترین موتورسیکلت این سری محسوب می‌شود که به تعداد ۳۳ هزار دستگاه، بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۴ تولید شد.

کینگ‌استون کاستوم، نام شرکتی کوچک در آلمان است که توسط درک اولرکینگ (Dirk Oehlerking) تأسیس شد. این مجموعه، موتورسیکلت‌های مختلف ساخت برندهای آلمانی و ژاپنی را برای کلکسیونرها و دیگر علاقه‌مندان، سفارشی‌سازی می‌کند.

جدیدترین محصول کینگ‌استون کاستوم، براساس موتوراد R100 RS مدل ۱۹۸۰ ساخته شده و مورد تحسین قرار گرفته است. این مدل، با نام گود گوست (روح خوب) از سری آثار فانتوم (شبح) محسوب می‌شود که توسط شرکت کینگ‌استون کاستوم با بدنه‌ی حجیم و سرتاسری ارائه جلب توجه می‌کند.

گود گوست، از شاسی و پیشرانه اصلی ساخت بی‌ام‌و استفاده می‌کند؛ اما بدنه‌ای تمام‌آلومینیوم سفارشی با وزن بسیار خوب ۲۱ کیلوگرم دارد. پدال‌های تعویض دنده و ترمز زیر پا نیز، دست‌ساز هستند. در جلو، پوششی خمیده و آیرودینامیک در اطراف تک‌چراغ اصلی دیده می‌شود؛ درحالی‌که نوعی جلوپنجره الهام گرفته از خودروهای بی‌ام‌و نیز برای هدایت هوا به سمت رادیاتور، وجود دارد.

یک زین چرمی قهوه‌ای رنگ از انتهای بدنه تا نزدیکی فرمان کشیده شده است که علاوه‌بر باک بنزین، نشانگرهای عقربه‌ای مربوط به سرعت، دور موتور، فشار روغن و حرارت پیشرانه را پوشش می‌دهد. دیگر نکته‌ی بسیار جالب و چشم‌نواز در موتورسیکلت گود گوست، استفاده از اگزوزهای بلند و تمام‌استیل است که در طرفین، از خروجی هر سیلندر تا انتهای بدنه وجود دارند.

موتور سیکلت کلاسیک ب ام و (3)

فضای بار تعبیه شده در داخل بدنه‌ی گود گوست، حیرت‌انگیز و فراتر از انتظار است. قسمتی برای جای‌گذاری لیوان و بطری نوشیدنی، زیر زین وجود دارد؛ درحالی‌که سفره، نمکدان، قاشق و چنگال و کارد، همراه‌با تعداد قابل توجهی از آچار، انبردست و لوازم اصلی موتورسیکلت بی‌ام‌و سال ۱۹۸۰ در فضای طرفین چرخ‌ها قابل دسترسی هستند.

موتور سیکلت کلاسیک ب ام و (2)

حاصل کار کینگ‌استون کاستوم، وزن خالص موتورسیکلت بی‌ام‌و R100 RS مدل ۱۹۸۰ را به ۱۷۹ کیلوگرم رسانده است. این محصول، با طول ۲۷۲ سانتی‌متر و ارتفاع ۱۱۲ سانتی‌متر، توسط موزه موتورسیکلت دالاس امریکا سفارش داده شده است. درک اولرکینگ، طراح و سازنده گود گوست، به راندن آن در فستیوال سرعت گودوود (Goodwood Festival of Speed) امید دارد.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

با اسکوتر محبوب اکتیوا 6G هوندا آشنا شوید

آخرین قیمت موتورسیکلت در بازار

آنارشیست هندی!/ بررسی موتورسیکلت آپاچی

نخستین کتابچه آلایندگی خودروهای تولید داخل منتشر شد

کاراکتری کوچک برای نامی بزرگ/ نگاهی به موتورسیکلت کاوازاکی Z1000 مدل 2010

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار

زمانی‌که بهترین سمفونی نواخته می‌شود!/ بررسی موتورسیکلت سمفونی از کمپانی SYM

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی