پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوازم یدکی خودرو

اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی قابلیت شناسایی کالای قاچاق را دارد

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی تهران بیان کرد: در صورت تلاش هیات مدیره و همکاری قطعه سازان، می توان تولیدکنندگان قطعات یدکی را تحت نظر اتحادیه لوازم یدکی قرار داد که در این صورت کمک بزرگی به شناسایی کالاهای کم کیفیت و قاچاق، تولید، توزیع و حتی قیمت ها خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۳ مهر ۱۳۹۹

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی تهران بیان کرد: در صورت تلاش هیات مدیره و همکاری قطعه سازان، می توان تولیدکنندگان قطعات یدکی را تحت نظر اتحادیه لوازم یدکی قرار داد که در این صورت کمک بزرگی به شناسایی کالاهای کم کیفیت و قاچاق، تولید، توزیع و حتی قیمت ها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی تهران با تاکید بر نبود تعریف درستی از قاچاق در کشور اظهار کرد: هم اکنون کالاهای بی کیفیت و یا کم کیفیت در ردیف کالای قاچاق قرار می گیرند در حالی که کالای قاچاق به کالایی اطلاق می شود که نباید در دسترس قرار گیرد.

وی افزود: در صورت تلاش هیات مدیره و همکاری قطعه سازان، می توان تولیدکنندگان قطعات یدکی را تحت نظر اتحادیه لوازم یدکی قرار داد که در این صورت کمک بزرگی به شناسایی کالاهای کم کیفیت و قاچاق، تولید، توزیع و حتی قیمت ها خواهد شد اما در حال حاضر هیچ ارتباطی میان تولیدکننده و توزیع کننده وجود ندارد و اتحادیه لوازم یدکی با سابقه طولانی فعالیت، هنوز شناخت کاملی از تولیدکنندگان ندارد و تنها تولیدکنندگان بزرگ و شناخته شده عضو اتحادیه هستند.

کاظمی با تاکید بر عدم شناخت تولیدکنندگان قطعات بیان کرد: اگر دولتی ها نسبت به همکاری با انجمن قطعه سازان در زمینه تولید مواد با کیفیت و تولید قطعات خودروهایی که در کشور تردد دارند، اقدام کند، دستاورد بزرگی برای کشور در زمینه مبارزه با قاچاق و ورود کالای بی کیفیت به بازار خواهد بود.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی تهران تشریح کرد: هم اکنون اجناس کم کیفیت و بی کیفیتی که در بازار وجود دارد، از آن تحت عنوان قاچاق یاد می شود در صورتی که قاچاق کالایی است که دولت ها ورود آن را همانند مواد مخدر ممنوع کند و وجود آن برای مردم مضر باشد اما هم اکنون قطعات موجود در بازار در برخی موارد توسط کوله برها و یا به صورت چمدانی از مرزها بدون پرداخت تعرفه وارد می شود که این کالاها قاچاق خواهند بود اما در همین حال برخی قطعات توسط گمرک و به صورت قانونی وارد می شود اما با این حال باز هم از آن به عنوان کالای قاچاق یاد می شود.

وی بیان کرد: دلیل این روند عدم پرداخت تعرفه گمرکی عنوان می شود در حالی که در هنگام خروج از گمرک باید نسبت به بررسی این موارد اقدام شود.

هم اکنون مواردی دیده می شود که واردکننده پس از ۴ ماه خواب کالا در گمرک قادر به ترخیص کالا نیست چرا که عنوان می شود تعرفه های گمرکی را پرداخت نکرده و این کالا در ردیف کالای قاچاق قرار می گیرد در حالی که باید در گمرک دلایل آن را بررسی کرد.

کاظمی با بیان این که کالای وارد شده به گمرکات قاچاق نخواهد بود، اشاره کرد: اتحادیه قابلیت شناسایی کالای قاچاق در بازار را دارد اما این امر مستلزم استخدام نیروی انسانی و آموزش آن ها است.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی تهران در خصوص شناسه دار بودن لوازم یدکی موجود در بازار نیز گفت: هم اکنون قطعات موجود در نمایندگی های خودروسازان فعال در کشور دارای شناسه هستند و شرکت شناسا نیز هم اکنون با دارا بودن ۱۵۰ عضو نسبت به لیبل کردن قطعات با کیفیت اقدام می کند و سالاته حدوددسه میلیون لیبل صادر می کند که کالا با این شناسه به راحتی قابلیت پیگیری خواهد داشت.

کاظمی بیان کرد: هم اکنون ۵۰ درصد قطعات موجود در بازار دارای شناسه و لیبل هستند و باقی نیز شناخته شده نیستند البته برندهای شناخته شده نیز دارای لیبل های ویژه شرکتی هستند اما باقی قطعات را نمی توان قطعات قاچاق و یا بی کیفیت دانست ببوه قطعاتی است که از کشورهایی همچون چین وارد می شود.

وی دلیل این روند را عدم حمایت دولت می داند و گفت: در صورت حمایت دولت از این اتحادیه و کمک گرفتن از اعضا برای شناخت و کیفیت قطعات می توان نسبت به کنترل وضعیت اقدام کرد، اتحادیه نیز این آمادگی را برای حمایت خواهد داشت.

انتهای پیام/ منبع: خودروکار

قطعات خودرو به صورت قاچاق و بی‌کیفیت راهی بازار می شود

بازار لوازم یدکی با کمبود قطعه مواجه شد

عمر تولید قطعات پراید هم به ایستگاه آخر رسید/ قطعات یدکی که نیاز بازار یدکی باشد فعلا تولید می‌شود

قیمت لوازم یدکی پژو 405 در بازار

گام بلند شرکت خدمات پس از فروش ایران ‌خودرو برای حذف قطعات تقلبی از بازار لوازم یدکی

توصیه ایساکو به مشتریان برای پیشگیری از مخاطرات قطعات تقلبی

بازار لوازم یدکی با کمبود مواجه نیست

وفور قطعات تقلبی و بی کیفیت در بازار لوازم یدکی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی