همان طور که اعلام کرده بودیم نمایشگاه خودرو تهران امسال با اتفاقات تازه و هیجان انگیزی همراه است. بازدید از نمایشگاه های خودرویی مختلف در نقاط مختلف کشور و دیدن خودروهایی که در دیگر نمایشگاه ها هم دیده بودیم تقریبا داشت به کاری تکراری در سال 96 تبدیل می شد. اما نمایشگاه خودرو تهران به عنوان […]
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو:
با توجه به قیمت گذاری های چند سال اخیر در بازار خودرو، عادت کرده ایم که وقتی خودرویی زیر 100 میلیون تومان در بازار عرضه می شود یا چینی باشد یا خودرویی وارداتی با حداقل امکانات و مشخصات فنی معمولی. اما اینبار داستان متفاوت است. در مورد سدانی صحبت می کنیم که قرار است با امکاناتی قابل قبول، مشخصات فنی مناسب و از همه مهمتر، کیفیت ساخت دلچسب عرضه شود و برچسب قیمتی اش هم کمتر از 100 میلیون تومان باشد. لوکسژن نام برند تازه واردی است که دوران پسا تحریم برای بازار ایران به ارمغان آورده و به دلیل سابقه محدود و عدم حضورش در بازار ایران، شاید چندان شناخته شده نباشد. لوکسژن برندی تایوانی است که در سال 2009 به دست یک خانواده متمول تاسیس شد. نام این خودروساز از ترکیب 2 کلمه LUXURY (لوکس) و GENIUS (هوشمند) گرفته شده و در زمره خودروسازانی طبقه بندی می شود که محصولاتشان را با تکیه بر دانش بومی و بدون هیچ گونه کپی کاری و تقلیدی تولید می کنند. البته سابقه فعالیت لوکسژن در صنعت خودرو به سال 1955 و زمانی که وظیفه مونتاژ و تولید محصولات نیسان و میتسوبیشی را برعهده داشت باز می گردد.
اما از زمانی که لوکسژن وارد گود خودروسازی شده، 2 مدل سدان، 2 مدل کراس اوور و 2 مدل ون تولید کرده و با این روند به نظر می رسد که در چند سال آینده به عنوان یکی از خودروسازان مطرح جهان شناخته شود. شرکت آرمان موتور کویر به عنوان شریک تجاری و نماینده رسمی لوکسژن در ایران شناخته می شود و تنها چند روز مانده به افتتاح نمایشگاه خودرو تهران، فعالیت رسمی خود را آغاز کرده. آرمان موتور کویر بهترین زمان را برای آغاز فعالیت اش انتخاب کرده و با نمایش محصولات اش در مهمترین رویداد خودرویی کشور، به خوبی سبک خودروسازی لوکسژن را در ذهن علاقه مندان به خودرو ماندگار می کند. لوکسژن در شروع کار با 2 مدل U6 کراس اوور و S3 سدان در بازار ایران حضور پیدا می کند.
لوکسژن S3 :
لوکسژن S3 در سال 2016 معرفی شده و از این جهت یکی از به روزترین خودروهای وارداتی در این رنج قیمت است که رقبایی مثل هیوندای اکسنت، کیا سراتو، پژو 301 و رنو سیمبل را در مقابل خود می بیند که طراحی هریک به چند سال پیش از معرفی لوکسژن باز می گردد.
لوکسژن S3 در 2 تیپ P/L و H/L عرضه می شود که این 2 از نظر امکانات رفاهی تفاوت هایی با یکدیگر دارند. نسخه H/L به عنوان مدل پایه شناخته می شود و مدل P/L به عنوان فول ترین نسخه از امکانات کامل تری برخوردار است. لوکسژن S3 در تمام مدل ها از یک پیشرانه 1.6 لیتری برخوردار است که می تواند 116 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور تولید کند. پیشرانه S3 توسط تیم مهندسی تایوانی طراحی شده و با گیرباکس CVT جفت می شود که در حالت تعویض دستی امکان تعویض تا 7 دنده را به راننده می دهد. این گیرباکس ساخت کمپانی جاتیکو ژاپن بوده و به صورت کامل از این کشور به خط تولید لوکسژن می آید.
در صورت خوردن برچسب قیمتی زیر 100 میلیون تومان بر پیشانی لوکسژن S3 ، بی تردید می توان گفت این خودرو یکی از رقابتی ترین و منطقی ترین سدان های متوسط این رنج قیمت خواهد بود. و در صورت ادامه روند قیمت گذاری مناسب، می توان بازری پررونق برای محصولات دیگر لوکسژن را در سال 97 متصور شد. محصولات لوکسزن با گارانتی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتری در بازار ایران عرضه می شوند.
لوکسژن U6 :
لوکسژن U6 یکی از کراس اوورهای این شرکت تایوانی محسوب می گردد و در سال 2013 در تیپ های مختلف راهی بازهایی نظیر چین و روسیه شد. لوکسژن در ظاهر محصولات کاملا از زبان طراحی ویژه خود استفاده می کند و بر خلاف همتیان چینی خود نشانه از کپی برداری در آن دیده نمی شود. در طراحی لوکسژن U6 بیشتر از خطوط مستقیم و زاویه تند استفاده شده است تا بتواند ظاهر تهاجمی به خود بگیرد.
با ورود به کابین لوکسژن U6 با نمایی روبرو خواهید شد که کمتر در خودروهای امروزی شاهد آن هستیم . داشبورد این خودرو توسط خط نیم دایره شکل به دوقسمت بزرگ و کوچکتر تقسیم شده و خط فوق تا روی درب امتداد یافته است و نهایتا در زیر داشبورد به اتمام می رسد. نکات جالبی داخل کابین توجه سرنشینان را به خود جلب می کند. از محل قرارگیری دکمه تنظیم صندلی ها گرفته تا فرم عملکرد سیستم هدآپ دیسپلی و شکل و شمایل اسپیکرهای سیستم صوتی.
لوکسژن U6 به لطف طول و عرض مناسب توانسته است فضای مناسبی را در اختیار سرنشنین قرار دهد . همچنین حال فست بک مانند عقب خودرو و شیب ملایم آن باعث شده تا فضای بار بزرگتری نسبت به رقبای هم کلاسش در اختیار باشد. در این بین باید به فاصله محوری 2720 میلی متری هم اشاره کرد که راحتی فضای پای سرنشنیان را به ارمغان می آورد.
لوکسژن U6 یک پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ را در دل خود جای داده که توانایی تولید حداکثر قدرت 170 اسب بخار و بیشنه گشتاور 256 نیوتن بر متر را دارد. توان این پیشرانه توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی مشهور آیسین ژاپن به چرخهای جلو منتقل می گردد.
ابن خودرو به امکانات رفاهی از قبیل ورود بدون کلید، دکمه استارت، باز و بست آینه های جانبی برقی، کیسه هوای پرده ای ، ترمز پارک برقی،دوربین ۳۶۰ درجه،سامانه دید عقاب،سنسورهای پارک جلو و عقب،رادار نقطه کور،درب صندوق برقی،سانروف،سنسور نور،چراغ های هالوژن،سیستم تصویری حرفه ای کمپانی HTC،گرمکن صندلی های جلو،کامپیوتر سفر،تودوری چرم صندلی ها،تودوزی چرم فرمان،سیستم تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل کیفیت هوا کابین و غیره مجهز شده است.
دیدگاه خود را بنویسید