سال گذشته رنو با مدلهای جدیدی همچون تلیسمان و کولئوس به نمایشگاه خودرو تهران آمده بود و حسابی خبر ساز شد. امسال نیز در دومین دوره نمایشگاه خودرو تهران، مگان جدید برای نخستین بار در ایران در غرفه رنو معرفی و رونمایی شد و به رقابت سایر سدانهای متوسط بازار آمد. البته نخسه به نمایش […]
ایرانی ها به خوبی با رنو مگان آشنایی دارند. سدان متوسطی که با تکیه بر قابلیت های مناسب و کیفیت ساخت خوب، روزگاری خودرویی محبوب نزد خانواده ها بود. اگر از تعداد اندک مگان های وارداتی فاکتور بگیریم، رنو مگان سال 1386 به خط تولید پارس خودرو آمد. اما در سال 93 و به دلیل تحریم ها و نبود امکان تامین قطعات اش از ایران رفت. البته بعد از آن فلوئنس و اسکالا به عنوان جانشین های مگان توسط نگین خودرو به ایران وارد شدند که چندان خودروهای موفقی نبودند. اما حالا داستان فرق می کند.
اینبار پای جادوی ون دن آکار در میان است. همان طرحی که به محصولات رنو روحی متفاوت داده تا حسابی وسوسه انگیزتر از قبل شوند. تلیسمان و کولئوس نمونه هایی موفق و پرطرفدار از این سبک جدید طراحی هستند و حالا نوبت رنو مگان است. نسخه هاچ بک مگان جدید در نمایشگاه فرانکفورت 2015 رونمایی شد و نسخه سدان اش سال 2016 مهمان نمایشگاه پاریس شد. مگان در سایت های رنو در ترکیه و اسپانیا تولید می شود و نسخه سدان اش تنها در کشور ترکیه تولید شده و به 20 کشور جهان صادر می شود. در حال حاضر رنو، مگان را در انواع هاچ بک 5 درب، استیشن 5 درب و سدان تولید می کند که نماینده رنو در ایران تصمیم دارد فعلا نسخه سدان اش را در بازار عرضه کند.
سدانی متوسط با طراحی مشابه تلیسمان. همان چراغ های جذاب و خطوط بدنه سنگین، ظاهر مگان را نیز جادو کرده اند. حتی مگان در بخش پلت فرم نیز از پلت فرم CMF تلیسمان استفاده می کند و از این نظر یکی از جادارترین کابین ها را در کلاس خود دارد. فضای کابین نیز با زبان جدید طراحی رنو دیزاین شده و از همان سبکی پیروی می کند که در تلیسمان و کولئوس هم می بینید.
یک صفحه نمایش لمسی آیپد مانند در مرکز کنسول جا خوش کرده و اکثر تنظیمات کابین را می توانید از طیق آن انجام دهید. همچنین مگان جدید به سیستم سرگرمی R-LINK نیز مجهز شده. صفحه نمایش در مدل intens 8.7 اینچ و در مدل zen 7 اینچ اندازه دارد. همچنین مگان جدید به بعضی تکنولوژی های دیگر تلیسمان نظیر هد آپ دیس پلی نیز مجهز شده که نظیر ان در میان رقبای هم قیمت و هم کلاس اش در ایران به چشم نمی خورد. مگان جدید با انواع پیشرانه های 1.6 لیتری تنفس طبیعی و 1.2 لیتری توربو عرضه می شود. نسخه ای از مگان که در نمایشگاه به نمایش در می آید، به پیشرانه 1.6 لیتری مجهز است.
اما مسئولان رنو اعلام کرده اند نسخه ای که در بازار عرضه می شود، به پیشرانه 1.2 لیتری توربو مجهز شده که 130 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور دارد/ همچون تلیسمان، پیشرانه مگان جدید نیز با گیرباکس 7 سرعته 2 کلاچه جفت می شود که میان هم کلاسان خود زبان زد است. صندوق بار 503 لیتری مگان همچون فضای کابین اش، نیازهای یک خانواده را برآورده می کند و اگر در محدوده قیمت 140 میلیون تومان قیمت گذاری شود، با توجه به رقبایی مثل تویوتا کرولا، کیا سراتو و مزدا3، می تواند موقعیت مناسبی برای خودش رقم بزند و به نوعی نقش یک تلیسمان کوچک را برای بودجه های محدودتر بازی کند.
دیدگاه خود را بنویسید