پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادفات رانندگی

سهم ۵۰ درصدی خودروهای استاندارد در کاهش تصادفات جاده‌ای

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: خودروهای استاندارد سهم ۵۰ درصدی در کاهش تصادفات جاده ای دارند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمارهای ارائه شده درباره افزایش 3 درصدی میزان تصادفات جاده ای در هفت ماه اخیر، گفت: بر اساس آمارهای سالانه […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: خودروهای استاندارد سهم ۵۰ درصدی در کاهش تصادفات جاده ای دارند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمارهای ارائه شده درباره افزایش 3 درصدی میزان تصادفات جاده ای در هفت ماه اخیر، گفت: بر اساس آمارهای سالانه حدود یک و نیم میلیون خودرو جدید توسط کارخانه های خودروساز تولید و روانه خیابان ها و جاده ها می شود، این در حالی است که وضعیت زیرساختی جاده ای کشور در شرایط کنونی توان و گنجایش تردد این میزان خودرو را ندارد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر عملکرد دستگاه های مربوطه برای رفع نقاط پرخطر جاده ها منطبق با برنامه ریزی ها و سیاست های کلان نیست که علت اصلی بروز این مسئله عدم تخصیص اعتبارات لازم برای بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز در جاده ها بوده است.

وی گفت: غیراستاندارد بودن خودرو یکی از عوامل موثر و بسیار برجسته در بروز تصادفات جاده ای است، از این رو اگر خودروهای استاندارد مطابق با مقررات جهانی ساخته شود، می توان به کاهش نیمی از آمار تصادفات خوشبین بود. امروز مافیای خودرو اجازه نمی دهد که خودروهای استاندارد ساخته شوند.

خسته بند با بیان اینکه خودرو استاندارد سهم 50 درصدی در کاهش تصادفات جاده ای دارد، ادامه داد: غیراستاندارد بودن خودرو یکی از عوامل موثر و بسیار برجسته در بروز تصادفات جاده ای است، از این رو اگر خودروهای استاندارد مطابق با مقررات جهانی ساخته شود، می توان به کاهش نیمی از آمار تصادفات خوشبین بود. امروز مافیای خودرو اجازه نمی دهد که خودروهای استاندارد ساخته شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته گرایش مسافران حمل و نقل ریلی و هوایی به حمل و نقل جاده ای نیز می تواند در افزایش میزان تصادفات جاده ای اثرگذار باشد.

منبع: خانه ملت

صفر شدن تلفات جاده ای از محالات است/ خواب آلودگی راننده از عوامل اصلی بروز حادثه رانندگی

کاهش تلفات جاده ای استان هرمزگان در گرو افزایش منابع مالی و بهسازی جاده ها

رابطه مستقیم افزایش قیمت بنزین و کاهش تلفات جاده ای

خطرناک ترین ماه سال در راه است / افزایش قیمت سوخت و خودرو یکی از راهکارهای کاهش تلفات جاده ای

کاهش تلفات جاده ای با گران کردن قیمت بنزین!

هر ۷۱ دقیقه یک نفر در جاده‌های ایران کشته می‌شود/ راه های کاهش تلفات جاده ای

موتورسیکلت های کاربراتوری شماره گذاری نمی شوند/ تلفات 20 درصدی نقاط حادثه خیز جاده ای

بی بهره ماندن از خودروهای ایمن با ممنوعیت واردات خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی