پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هرآنچه می خواهید در مورد کی ام سی K7 ، محصول جدید کرمان موتور بدانید

اگر علاقه مند به خودروهای کراس اوور یا به بیان خودمانی شاسی بلند هستید و می خواهید با بودجه حدودا 1.5 میلیاردی در بازار خودرو ایران یک شاسی بلند صفر کیلومتر خریداری کنید، این بررسی را از دست ندهید. در ادامه به بررسی کی ام سی K7 ، یکی از جدیدترین محصولات کرمان موتور می […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۹ مهر ۱۴۰۱

اگر علاقه مند به خودروهای کراس اوور یا به بیان خودمانی شاسی بلند هستید و می خواهید با بودجه حدودا 1.5 میلیاردی در بازار خودرو ایران یک شاسی بلند صفر کیلومتر خریداری کنید، این بررسی را از دست ندهید. در ادامه به بررسی کی ام سی K7 ، یکی از جدیدترین محصولات کرمان موتور می پردازیم. کراس اووری که در ایران با خودروهایی از جمله فیدلیتی، فونیکس تیگو 7 ، SWM G01 و … در یک دسته بندی قرار می گیرد.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

کی ام سی K7

کی ام سی K7 از کجا آمده است؟

تحریم صنعت خودروسازی ایران و لغو قراردادهای خودروسازان داخلی با کمپانی های اروپایی و آسیایی از یک سو و ممنوعیت واردات از سوی دیگر، باعث شد تا خودروسازان داخلی در یک بازه زمانی به اصطلاح آچمز شوند و سبدشان از محصول جدید خالی شود. خودروسازان داخلی اما کم کم راه تنوع بخشیدن به سبد محصولات خود را پیدا کردند. بعضی شرکت ها مثل ایران خودرو و سایپا سراغ خودروهای ملی جدید و رفتند و خودروسازان خصوصی در همکاری با شرکای چینی خود راهی پیدا کردند تا بتوانند خودروهای جدید سرزمین اژدها را به خطوط تولید خود بیاورند.

یکی از این خودروسازها که همیشه سبد متنوعی از خودروها را عرضه کرده، کرمان موتور است. خودروسازی که سال ها شریک تجاری هیوندای، جک و لیفان بوده است. پای خودروهای جک توسط کرمان موتور به ایران باز شد و چیزی نگذشت تا محصولات این خودروساز، در دسته پرفروش ترین خودروهای چینی بازار ایران قرار گرفتند. خودروهای جک همیشه به کیفیت قابل قبول، امکانات متنوع نسبت به برچسب قیمت و خدمات پس از فروش مناسب در ایران مشهور بوده اند.

کرمان موتور مدتی است که توانسته امتیاز لوگو و برندی مستقل را از این خودروساز بزرگ چینی بگیرد و در حال حاضر محصولات جدید جک را با برند اختصاصی کی ام سی KMC در ایران تولید و عرضه می کند. نخستین خودروی کرمان موتور که با برند KMC به بازار آمد، پیکاپ 2 دیفرانسیل و درشت هیکل T8 بود. اما دگیر محصول جدید کرمان موتور که با برند KMC پا به خیابان ها گذاشته، یک کراس اوور بزرگ، با طراحی جذاب و مدرن، امکانات متنوع و تریم کابین لوکس است.

اگر خاطرتان باشد، پیش از ازسرگیری تحریم ها قرار بود کرمان موتور شاسی بلند لوکس جک با نام S7 را در ایران عرضه کند. خودرویی که نسبت به S5 ابعاد بزرگ تری داشت، آپشن هایش بیشتر بود و البته قرار بود با قیمت گران تری به دست خریداران برسد. در نهایت هرگز پای جک S7 به ایران نرسید و کرمان موتور فروش این خودرو را آغاز نکرد.

بعد از توقف تولید جک ریفاین S7 در بازار چین، جک تصمیم گرفت تا با انجام یک فیس‌ لیفت سنگین، این خودرو را متحول کند و محصول جدیدی به نام  X7 ارائه دهد. به همین دلیل ابعاد و اندازه های X7 و S7 شباهت فراوانی با یکدیگر دارند و از سوی دیگر موتور و گیرباکس آن ها نیز یکسان است. جالب است بدانید خودروی X7 نخستین کراس اوور جک بود که با زبان طراحی نسل سوم محصولات این خودروساز بزرگ چینی معرفی شد. K7 در سال 2020 در بازار خودرو چین عرضه شد و کرمان موتور پای این کراس اوور لوکس را در اواسط سال 1400 شمسی و با نام کی ام سی K7 به ایران باز کرد.

دست خط ایتالیایی ها در چهره K7

کی ام سی K7 با طول 4776 میلی متر، عرض 1900 میلی متر، ارتفاع 1760 میلی متر و فاصله میان 2 محور 2750 میلی متر تقریبا هم اندازه سانتافه 2018 است. طراحی این خودرو هنر دست طراحان ایتالیایی کمپانی جک و یکی از زیباترین ترکیب ها میان کراس اوورهای چینی این روزهای بازار خودرو ایران است.

کی ام سی K7 طراحی متفاوت و هوشمندانه ای دارد.  در عین اینکه خودروسازان بنام چینی این روزها در بخش طراحی محصولات خود هزینه قابل توجهی کرده اند و سعی کرده اند زبان انحصاری طراحی در محصولات خود داشته باشند و روی خط استقلال حرکت کنند، اما الهام گیری هوشمندانه از طرح های موفق خودروسازان اروپایی باعث شده تا طراحی نهایی محصولاتشان دلچسب تر و دوست داشتنی تر شود.

طراحی کی ام سی K7 نه تنها در بازار وسیع خودرو در کشور چین، بلکه میان رقبایش در بازار خودرو ایران نیز کاملا متمایز و خاص به نظر می رسد. مهمترین عامل جالب توجه در چهره K7 ، جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های دی‌لایت باریک آن هستند; در حالی‌که چراغ‌های اصلی در طرفین سپر جلو پنهان شده‌اند. راهنمای رونده و نوار دی لایت از مشخصه های چراغ های جلو هستند. این فرم چراغ در ترکیب با جلو پنجره بزرگ و مقعر نمای جالبی را رقم زده که شکل و شمایل سانتافه جدید و بعضی خودروهای کره ای را در ذهن بیننده تداعی می کند.

کی ام سی K7

نمای جانبی به دور از هرگونه پیچیدگی خاصی طراحی شده و در این بخش رینگ های 18 اینچی و فاصله بلند میان 2 محور جلب توجه می کند. در قسمت عقب نیز یکی از هماهنگ ترین و زیباترین طرح ها را شاهد هستیم. کمپانی جک در طراحی بخش K7 از شاسی بلندهای آلمانی الهام گرفته و چراغ پیوسته عقب در کنار 2 خروجی اگزوز در 2 طرف سپر، نمایی جالب و هماهنگ را رقم زده است.

کی ام سی K7

کابین پیشرفته با طراحی مینیمال

نسخه 7 نفره کی ام سی K7 در برخی بازارها قابل انتخاب است. اما کرمان موتور این کراس اوور جدید را در نمونه 5 نفره عرضه کرده که شاید از ردیف سوم صندلی ها بی بهره باشد، اما در عوض صندوق بار بزرگ تری دارد. فضای صندوق بار این خودرو 960 لیتر است و در صورت خواباندن صندلی ردیف دوم به 1358 میلی متر می رسد. صندوق بار و کابین جادار K7 که به لطف فاصله زیاد میان 2 محور شکل گرفته، جان می دهد برای مسافرت های خانوادگی چند نفره و ازن جهت سرنشینان را راضی نگه می دارد.

کابین کی ام سی K7 طراحی مینیمالی دارد. خبری از دکمه های فراوان و کنسول شلوغ نیست و همه المان ها در کمال آرامش زیبا هستند. فرمان دی کات، تریم نقره ای طرح دار به همراه قطعات مشکی پیانویی، صفحه نمایش 12.3 اینچی با کیفیت و با جانمایی عالی، صفحه آمپر پشت فرمان تمام دیجیتالی که تم رنگی آن قابل تغییر است و صندلی های خوش فرم، همه و همه از جذابیت های کابین K7 به شمار می روند.

کی ام سی K7 در بحث امکانات رفاهی، از جمله کراس اوورهای بازار ایران است که فهرست متنوعی از امکانات رفاهی را در اختیار خریدار قرار می دهد. از مهمترین امکانات کی ام سی K7 می توان به چهار کیسه هوا، سنسور نور، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سقف پانوراما، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای، قابلیت روشن شدن خودرو با ریموت، تهویه اتوماتیک دوگانه با دریچه ردیف دوم، کروز کنترل، جلو آمپر دیجیتال، پوشش چرمی صندلی ها و تریم داخلی، چرخش چراغ در پیچ ها، فناوری LED چراغ های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه و… اشاره کرد.

کی ام سی K7

کی ام سی K7 از صندلی های مجهز و کاملی برخوردار است. صندلی های جلو مجهز به گرمکن و سردکن هستند. صندلی شاگرد در 4 جهت و صندلی راننده در 6 جهت به صورت برقی تنظیم می شوند. همچنین صندلی راننده به حافظه و ماساژور هم مجهز شده که از این نظر در میان خودروهای رقیب حرف های زیادی برای گفتن دارد. سیستم صوتی K7 با برند اینفینیتی تا پیش از این در خودروهای رده بالای کره ای دیده می شد و کیفیت فوق العاده بالایی دارد و می توان گفت از این نظر میان کراس اوورهای چینی بازار سرامد است. صندوق بار این خودرو نیز به صورت برقی و به صورت هوشمند باز می شود. البته در میان امکانات متنوع رفاهی، آپشن هایی مثل رادار تغییر لاین، رادار نقطه کور و رادار تصادف از جلو (ترمز اضطراری) در نسخه مونتاژ ایران حذف شده است.

کی ام سی K7 در میدان عمل

مثل بسیاری از کراس اوورهای چینی جدید، کی ام سی K7 نیز از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می برد. این پیشرانه در سینه جک S5 فیس لیفت هم نصب شده است. در ابتدا طبق اطلاعات درج شده در کاتالوگ، قدرت این پیشرانه 174 اسب بخار و گشتاورش 251 نیوتن متر اعلام شده بود. اما در شهرویر ماه 1400 اطلاعات فنی این خودرو از سوی کرمان موتور تغییر کرد. ماجرا از این قرار است که حجم و ترکیب پیشرانه K7 تغییری نداشته، اما با توجه به نرم افزار طراحی شده برای پیشرانه KMC K7 در بازار ایران و قوانین مربوط به استاندارد آلایندگی یورو ۵، توان قوای محرکه این خودرو برای تطبیق بیشتر بر روی ۱۶۱ اسب بخار محدود شده است.

کی ام سی K7

پیشرانه کی ام سی K7 از تکنولوژی TGDI برخوردار است. تکنولوژی GDI یا همان تزریق مستقیم سوخت که پیش از این نام آن را در خودروهای کره ای نیز شنیده بودید، در این پیشرانه هم به کار رفته و با توجه به توربو بودن انجین، TGDI نام گرفته است. با استفاده از تکنولوژی GDI سوخت مستقیم داخل سیلندر موتور تزریق می شود و عملا وقتی سوپاپ سوخت باز می شود، تنها هوا است که از طریق مانیفولد به سیلندر می رسد. اما در پیشرانه های TGDI سیستم پاشش سوخت نقطه ای (GDI) توانسته به کمک سیستم تزریق هوا توربو شارژ افت توان را جبران کنند.

کی ام سی K7

شاید توان پیشرانه از برخی کراس اوورهای چینی مثل لاماری و دیگنیتی پرستیژ کمتر باشد، اما استفاده از آن در دیگر محصول کرمان موتور و سابقه مناسب این پیشرانه باعث می شود تا خریداران K7 با خیال راحت تری سراغ این خودرو جدید بیایند.

کی ام سی K7

بیشینه این گشتاور در از دور 1500 RPM در اختیار راننده قرار می گیرد و به همین دلیل این کراس اوور 1.7 تنی در شتابگیری اولیه عملکرد قابل توجهی دارد. بر خلاف بسیاری از کراس اوورهای چینی که حوصله راننده را با گیرباکس CVT سر می برند، پیشرانه K7 با گیرباکس 6 سرعته 2 کلاچه جفت می شود تا بتوانید لذت بیشتری را در رانندگی تجربه کنید.

مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور با ظرفیت باک ۶۴ لیتری حدود ۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

کی ام سی K7

قیمت کی ام سی K7

کی ام سی K7 در ابتدا با قیمت 950 میلیون تومانی توسط کرمان موتور عرضه شد. از اسفند سال گذشته تا کنون، این خودروساز خصوصی شرایط فروشی برای K7 اعلام نکرده و در حال حاضر این کراس اوور چینی مونتاژ داخل با قیمتی حدود 1 میلیارد و 400 میلیون تا 1 میلیارد و 500 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شود.

 

نوشته: سید میلاد میرعابدینی

 

جنتلمن شماره 8 / تست رانندگی و بررسی فونیکس تیگو 8 پرو

تخت گاز در مسیر تکامل/ دیگنیتی پرستیژ بخریم یا لاماری ایما ؟

فونیکس تیگو7 پرو چه ویژگی هایی دارد؟ + ویدیوی بررسی کامل

تست و بررسی ام وی ام X55 Pro در پیست آزادی + عکس

گوزنی با شاخ های تیز!/ نگاهی به لاماری ایما جدیدترین کراس اوور بازار

خرس روسی!/ هر آنچه می خواهید از یوآز پاتریوت بدانید

گوزن وحشی در پیست آزادی! / گزارش اولین تست درایو لاماری ایما

تغییرات زیر پوستی!/ از هایما S5 با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بیشتر بدانید

به یاد سانتافه!/ با فیدلیتی پرایم محصول جدید بهمن موتور بیشتر آشنا شوید

گزارش تست فنی تیگو7 پرو در پیست آزادی، محصول جدید مدیران خودرو

کراس اووری برای جوان تر ها/ آشنایی و تجربه رانندگی با ایکس 22 پرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی