پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مجموعه خودروهای خاص- the collection1

کلکسیون های رویایی!/ نگاهی به جذاب ترین و ارزشمندترین مجموعه های اتومبیل (قسمت اول)

در این مقاله می خواهیم سراغ خاص ترین، ارزشمندترین و معروف ترین مجموعه های اتومبیل در جهان برویم و با هم گشتی در این کلکسیون های بی نظر زده و نگاهی به خودروهای خاصی داشته باشیم که ارزشی فراتر از انتظار دارند. گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو گردآوری و نوشته: میلاد میرعابدینی داشتن […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۱۵ اسفند ۱۳۹۹

در این مقاله می خواهیم سراغ خاص ترین، ارزشمندترین و معروف ترین مجموعه های اتومبیل در جهان برویم و با هم گشتی در این کلکسیون های بی نظر زده و نگاهی به خودروهای خاصی داشته باشیم که ارزشی فراتر از انتظار دارند.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو
گردآوری و نوشته: میلاد میرعابدینی

داشتن مجموعه ای از وسایل کنار هم، حالا هر چیزی که می خواهد باشد! یک گرایش ذهنی و علاقه ایست که شاید در هرکسی وجود نداشته باشد. کلکسیون درست کردن یا مجموعه دار بودن ارتباطی با پولدار بودن یا بی پول بودن ندارد.

مجموعه خودروهای خاص- the collection1

یک فرد بی پول می تواند مجموعه ای از سنگ هایی که جاهای مختلف می بیند را جمع آوری کند، یک فرد پولدار هم می تواند مجموعه از وسایل گران قیمت، مثل اتومبیل، اسلحه، جواهرات و … را درست کند. اگر هم بخواهیم از زاویه معکوس به ماجرا نگاه کنیم، هستند میلیاردرهایی که اصلا علاقه ای داشتن کلکسیونی از چیز خاصی ندارند و آدم های معمولی با سرمایه اندک که همه دارایی شان را برای داشتن مجموعه مورد علاقه شان خرج می کنند.

خودروهای بدر بن سعود بن سعد آل سعود

اما در این مقاله می خواهیم وارد جذاب ترین مجموعه های اتومبیل در جهان شویم. مجموعه هایی که شهرت بین المللی داشته و ارزش مادی آن ها چیزی فراتر از تصور است. ما نمی خواهیم همچون رسانه های زرد ارزشی خاص برای این این مجموعه ها اعلام کنیم و با بازی با اعداد توجه شما را جلب کنیم! هدف ما معرفی این خودروهای خاص و رویکرد مالکانشان در جمع آوری آن هاست. البته مجموعه های اتومبیل در جهان به همین چند مورد خلاصه نمی شوند و قطعا کلکسیون هایی با ارزش مشابه و متشکل از خودروهای خاص در نقاط مختلف جهان وجود دارد.

اما به دلیل کنترل حجم این مقاله، تصمیم گرفتیم در قسمت اول به معرفی 5 مجموعه خاص اتومبیل بپردازیم و در قسمت های بعدی سراغ مجموعه های دیگر برویم. این را هم فراموش نکنید که ثروتمندان اینچنینی که مجموعه ای از خودروهای گران قیمت دارند، معمولا ترجیح می دهند در سایه باقی بمانند و زیاد جلب توجه نکنند. پس دسترسی به جزییات کلکسیون هایی با مالکان اینچنینی سخت می شود و طبیعتا مشخصات و عکسهای مجموعه هایی در دسترس رسانه ها قرار دارد که مالکان ها تمایل به معرفی آن مجموعه دارند.


آشنایی با چهره های نامدار ایرانی در صنعت خودروسازی جهان (اینجا کلیک کنید)


خودروهای بدر بن سعود بن سعد آل سعود

بدر بن سعود بن سعد آل سعود (ملقب به b14)

اگر اهل فضای مجازی و عشق ماشین هستید، حتما عکاسی خبرنگاران انگلیسی و فرانسوی از سوپر ماشین های گران قیمت اعراب که به این کشورهای اروپایی می آیند را دنبال می کنید. یکی از افرادی که عکس خودروهایش حسابی در فضای مجازی سر و صدا به پا می کند، شاهزاده سعودی به نام بدر بن سعود بن سعد آل سعود، نوه ملک عبدالله پادشاه پیشین عربستان است. پیش از این که پیجش را ببندد، در اینستاگرام با نام B14 شناخته می شد. جالب است بدانید که روی پلاک تمام خودروهایش هم (ب د ر 14) حک شده است.

خودروهای بدر بن سعود بن سعد آل سعود

تب جمع آوری اشیاء قیمتی در این شاهزاده سعودی حسابی بالاست. البته آنقدر پول دارد که هر چه برای خرید خودرو، اسلحه های خاص، قایق های تفریحی گران قیمت و هواپیمای شخصی خرج کند، باز هم کلی پس انداز برایش باقی می ماند! چیزی که رسانه ای شده، این است که بدر که به عنوان یکی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان به شمار می رود، در پروژه های عطیم املاک و مستغلات عربستان سرمایه گذاری می کند.

اما از همه این ها که بگذریم، به کلکسیون فوق العاده بدر بن سعود می رسیم. کلکسیونی از خودروهای مدرن و کلاسیک گران قیمت که بعضی از آن ها در جهان انگشت شمارند. یکی از بی نظیرترین و گران ترین خودروهایش، بوگاتی لاوتو تووآ بود. خودرویی که تنها یک دستگاه از آن ساخته شده و 16.5 میلیون یورو قیمت دارد.

خودروهای بدر بن سعود بن سعد آل سعود

بسیاری شایعه کرده بودند که این خودرو متعلق به کریستیانو رونالدو است. اما بدر با منتشر کردن تصویر این خودرو اعلام کرد که این جواهر ارزشمند را در اختیار دارد. گفتیم این خودرو را در اختیار ((داشت))، چون گویا شاهزاده سعودی این خودروی فوق العاده خاص را فروخته و در حال حاضر این بوگاتی گران قیمت در آمریکا به سر می برد.

بدر بن سعود در بوگاتی بازی ید طولایی دارد! جالب است بدانید اولین بوگاتی شیرون تولید شده به رنگ آبی مخصوص بوگاتی را خریده و یک دستگاه هم بوگاتی شیرون ویژن GT بسیار خاص را در اختیار دارد. بدر انواع خودروهای خاص و گران قیمت را در گاراژ خود دارد.

خودروهای بدر بن سعود بن سعد آل سعود

استون مارتین لاگوندا، بوگاتی ویرون، اولین رولزرویس فانتوم نسل جدید، بت موبیل، بنتلی بنتایگا، فراری لافراری، پورشه 918، فورد GT، پاگانی زوندا، پاگانی هوایرا، 2 دستگاه مرسدس بنز G کلاس برابوس که یکی از آن ها نسخه 6*6 است، مک لارن 650، مرسدس بنز ویژن کانسپت و لامبورگینی وننو رودستر از دیگر خودروهای بدر به شمار می روند.

لامبورگینی تنها 9 دستگاه وننو تولید کرده که هر دستگاه حدود 5 میلیون دلار قیمت دارد. وننو متعلق به بدر، دومین وننو رودستری است که در حراجی فروخته شده. همچنین بدر بن سعود 5 دستگاه از انواع خودروی افسانه ای مک لارن F1 نیز در اختیار دارد که در نوع خود بسیار ارزشمند است. بدر در سفر اخیرش به اروپا، لافراری، پورشه 918، پاگانی هوایرا، کونیکزگ رگرا و لامبورگینی وننو را با خود برده بود. هر بار این شاهزاده سعودی پا به خیابان می گذاشت، چند خودروی مشکی رنگ او را اسکورت می کردند و با ماشین های عجیب و غریبش حسابی جلب توجه می کرد.


پای این خودروهای ایرانی هرگز به خط تولید نرسید (برای خواندن این گزارش اینجا کلیک کنید)


جی لنو

جی لنو (معروف به Big DOG)

در نزدیکی منطقه باربنک ایالت کالیفرنیا، مجموعه ای از ساختمان ها با ظاهری مشابه توجه شما را به خودش جلب می کند. اینجا جایی نیست جز امپراطوری جی لنو! جی داگلاس مویر لنو، نویسنده، مجری، بازیگر، صداپیشه، تولید کننده و کمیدین معروف آمریکایی است که 40 سال ستاره برنامه های تلویزیونی بوده و حسابی در آمریکا طرفدار دارد.

کلکسیون خودروهای جی لنو

اما چیزی که باعث شده در مورد جی لنو در این مقاله بنویسیم این ها نیست. ما جی لنو را به عنوان یکی از بزرگ ترین کلکسیونرهای اتومبیل در دنیا می شناسیم. مجموعه ای از حدود 300 دستگاه خودرو و موتورسیکلت که هوش از سر هر ماشین بازی می برد. جی لنو از اجرای برنامه های تلویزیونی سالانه میلیون ها دلار درآمد دارد. اما به ادعای خودش، هیچ وقت درآمد برنامه های تلویزیونی را خرج نکرده و این خودروها را از درآمد تورهای کمدی خریده است.

بر خلاف بیشتر کلکسیونرهای اتومبیل که افرادی محافظه کار هستند و دوست ندارند اسمی از آن ها به میان بیاید، جی لنو با روی باز میزبان علاقه مندان به خودرو در کلکسیون شخصی اش است. حتی یک برنامه هم در این مجموعه ضبط می کند و در هر قسمت با دعوت از میهمانی، یک خودروی خاص را مورد بررسی قرار می دهد. در این مجموعه می توانید تمام ستاره های صنعت خودرو را در کنار یکدیگر ببینید. پوسترها و نقاشی های زیبا که ارتباطی با این خودروها دارند نیز زینت بخش کلکسیون جی به شمار می روند.

جی لنو انقدر ماشین و موتور دارد که اگر بخواهیم اسم همه آن ها را بیاوریم، مجبوریم 10،20 مقاله درست کنیم! حتی نگاه کردن به عکس تک تک این ماشین ها هم ساعت ها وقت لازم دارد. اما از جالب ترین این خودروها می توان به بوگاتی تایپ 57، انواع خودروهای آمریکایی از جمله خودروی مشهور شلبی کبری، بنتلی رودستر با موتور 27 لیتری، انواع مدل های مک لارن، فراری، لامبورگینی و … نام برد.

فارغ از این خودروهای ارزشمند، جی لنو علاقه خاصی هم به خودروهای عجیب و غریب که با ایده خاصی شکل گرفته اند دارد و خودش هم در ساخت آن ها اعمال نظر می کند. خودروهایی مثل خودروی دست ساز اکو جت که در سال 2006 به صورت کارگاهی و دست ساز ساخته شده و 700 اسب بخار قدرت دارد. جی لنو گهگاهی به صورت تفریحی از این خودرو استفاده می کند.

اما شاید جالب ترین خودروی دست ساز این مجموعه، خودرویی باشد که در سال 2001 ساخته شده و از موتور تانک M47 بهره می برد! وزن این پیشرانه به اندازه ورن یک فولکس واگن بیتل است. این پیشرانه 12 سیلندر در ابتدا 810 اسب بخار قدرت تولید می کرد و بعد از انجام بهینه سازی ها و نصب توربوشارژر، قدرتش به 1600 اسب بخار و گشتاورش به 4100 نیوتن متر رسیده است. جی لنو این خودرو را ((نابودگر دنیای خودرو)) نامیده است!

جی لنو هم مثل بسیاری از کلکسیونرهای بزرگ، بخشی از گاراژش را تجهیز کرده تا در آن خودروها سرویس و بازسازی شوند. از آنجایی که خودروهای کلاسیک بخش قابل توجهی از مجموعه جی لنو را تشکیل می دهند، یک تعمیرگاه و مرکز بازسازی مجهز در این مجموعه حیاتی تر از هر چیز دیگری به نظر می رسد.


افراد مشهوری که تصادف رانندگی آن ها را به کام مرگ کشاند (برای خواندن این گزارش اینجا کلیک کنید)


مجموعه خودروهای خاص- the collection1

میلیاردر بحرینی (ملقب به The collection1)

در نزدیکی منامه پایتخت بحرین، در یک خانه ویلایی بزرگ، بیش از 50 سوپر ماشین رویایی در محیطی بسیار زیبا جا خوش کرده اند. به نظر نگارنده، از نظر انتخاب رنگ خودروها، چیدمان و نوع خودروها، این کلکسیون علی رغم اینکه شاید از نظر تعداد خودرو به پای کلکسیون های بزرگ تر نرسد، اما واقعا جذاب بوده و حسابی در آن سلیقه خرج شده است.

مجموعه خودروهای خاص- the collection1

اسمی از این میلیارد بحرینی وجود ندارد و در اینستاگرام با نام the_collection1 شناخته می شود. می توان گفت این مجموعه بیش از 100 میلیون پوند ارزش دارد. در اینجا انواع خودروهای رویایی از اروپا و آمریکا گرفته تا ژاپن، دور هم جمع شده اند.

مجموعه خودروهای خاص- the collection1

این میلیاردر بحرینی هر از گاهی سوار یکی از این سوپر ماشین ها شده و از رانندگی با آن ها فیلمی در شبکه اجتماعی منتشر می کند. اما این ها خودروهای روزمره اش نیست. وی خودروهایی نظیر مرسدس بنز G کلاس، رنجروور و مرسدس بنز S کلاس کوپه برابوس را نیز در پارکینگی کوچک تر دارد.

در این گاراژ می توانید مجموعه ای از فراری ها که همگی قرمز رنگ هستند، مجموعه ای نسبتا کامل از تمام مک لارن ها و مجموعه از لامبورگینی های مدرن و کلاسیک را ببینید. کار را با یک مک لارن F1 شروع می کنیم که شاسی آن شماره 6 بوده و تنها نسخه F1 با موتور نارنجی در جهان است.

مجموعه خودروهای خاص- the collection1

جالب است بدانید که شماره شاسی مک لارن P1 موجود در این مجموعه هم 6 است. انواع فراری ها در بخش مخصوص این کلکسیون کنار هم قرار گرفته اند. فراری های انزو، 288 جی تی او، فراری 458، لافراری، F50، F40 و 599 جی تی او که همگی قرمز رنگ هستند و هریک ارزش بسیار بالایی دارند.

مجموعه خودروهای خاص- the collection1

در مقابل فراری ها، می توانید لامبورگینی کانتاش، لامبورگینی میورا، مورسیه لاگو سوپر ولوچه، اونتادور SV، دیابلو و نسخه خاص رونتون را ببینید. از لشکر حیرت آور پورشه ها هم نباید گذشت. پورشه 959، 911 2.7 RS ، پورشه 918، 2 نسل مختلف از پورشه 911 GT2 RS و پورشه 911 GT3 RS 4.0 از جمله پورشه های این مجموعه هستند. اما از همه این ها که بگذریم، به یکی از خاص ترین و ارزشمندترین پورشه های جهان می رسیم. پورشه 911 GT1 سفید رنگ که تنها 2 نسخه از آن در جهان موجود است. این سوپر ماشین افسانه ای، در کنار مازراتی MC12 و مرسدس بنز CLK GTR قرار گرفته تا این ست افسانه ای کامل شود.

علاوه بر مک لارن F1 و P1 که از آن ها صحبت کردیم.پ، این میلیارد بحرینی به تازگی مک لارن اسپیدتیل خود را نیز تحویل گرفته است. یک مک لارن سنا با بدنه کربنی به رنگ بنفش مات هم در این کلکسیون قرار دارد. البته این خودروها انقدر خاص و افسانه ای هستند که ممکن است چشمتان به مک لارن 675LT موجود در این مجموعه نیافتد!

مگر می شود میلیاردر و کلکسیونر ماشین باشید و خبری از بوگاتی در مجموعه تان نباشد؟! یک دستگاه بوگاتی ویرون و یک دستگاه بوگاتی شیرون در گوشه ای از این مجموعه جا خوش کرده اند. این میلیارد بحرینی یک دستگاه پاگانی زوندا و کونیکزگ آگرا RS نیز در مجموعه خود دارد.

از دیگر خودروهای ارزشمند این مجموعه می توان به نوبل M600، مرسدس بنز SLR منصوری با رنگ طلایی و SLR 722، سالن S7، فورد ماستنگ 1965، تویوتا 2000 GT با ارزش بسیار بالا، هنسی ونوم با سقف سرعت 435 کیلومتر در ساعت و فورد GT جدید اشاره کرد. همچون بسیاری از کلکسیون های بزرگ، بخشی از این گاراژ روییایی به تعمیر و سرویس این خودروها اختصاص داده شده و همچون یک تعمیرگاه حرفه ای تجهیز شده است.


میلیاردر عشق ماشین!/ مانی خوشبین و کلکسیونی از خاص ترین خودروهای جهان (اینجا کلیک کنید)


مانی خوشبین

مانی خوشبین (یکی از ثروتمندترین ایرانیان مقیم آمریکا)

انی خوشبین. یک آمریکایی ایرانی الاصل که علاقه فراوانی به ماشین های عجیب و غریب و گران قیمت دارد و در این سال ها مجموعه ای از ارزشمندترین خودروهای جهان را درست کرده است.

کونیگزگ مانی خوشبین

در حال حاضر مانی چندین شرکت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را رهبری می کند و توانسته به یکی از بزرگان این صنف در کشور امریکا تبدیل شود. او شخصا در جریان کار همه خرید ملک ها، نقل و انتقالات و بازسازی ها قرار دارد و کمپانی خوشبین را که یک پرتفوی املاک و مستعلات تجاری در 6 ایالت آمریکا و به مساحت بیش از ششصد و هفتاد هکتار است را مدیریت می کند.

بوگاتی ویرون منصوری (وینچرو)

جالب است بدانید مانی خوشبین برای خودروهای لوکسش، یک گاراژ تماما سفید رنگ و بسیار خاص درست در وسط شرکت املاکش درست کرده.

گاراژی که دیدن آن آرزوی هر علاقه مند به خودرو است. شاید جالب ترین عنصر این گاراژ (فارغ از ماشین هایش)، یک میز کار مشکی رنگ باشد! میز کاری که در طراحی آن از بمب افکن B-2 الهام گرفته شده و از جنس آلومینیوم مشکی رنگ است. این میز کار عجیب 600 کیلوگرم وزن دارد و صندلی هایی بسیار خاص از جنس فیبر کربن و چرم آن را احاطه کرده اند.

کلکسیون خودروهای مانی خوشبین

مانی همه مدل سوپر ماشینی در پارکینگش داشته، اما در حال حاضر خودروهایی از جمله بوگاتی ویرون ویتس هرمس ادیشن سری لجند، بوگاتی ویرون تیونینگ شده توسط منصوری با نام وینچرو، بوگاتی شیرون هرمس ادیشن 1/1، 5 دستگاه مرسدس بنز SLR مک لارن، مک لارن سنا با رنگ آمیزی سفارشی، مک لارن P1 کربن، پاگانی هوایرا هرمس ادیشن، پورشه 935 و مک لارن 650S رودستر در کلکسیون خود دارد.

کلکسیون خودروهای مانی خوشبین

رولزرویس فانتوم دراپهد و رولزرویس فانتوم سدان به همراه یک دستگاه تسلا مدل X خودروهایی هستند که مانی خوشبین به صورت روزمره از آن ها استفاده می کند. جالب است بدانید مانی 12 سال است که هر روز با رولزرویس دراپهد سفید رنگ خود رانندگی می کند و بسیار به آن علاقه دارد.

همچنین این میلیاردر شناخته شده سوپرماشین های خاصی از جمله مک لارن اسپید تیل، مرسدس بنز پراجکت وان، فورد جی تی و کونیگزگ جسکو را نیز به شرکت های سازنده سفارش داده و منتظر تحویل آن هاست! برای ساخت اسپید تیل مانی خوشبین، شرکت هرمس و مک لارن با هم همکاری می کنند و قرار است مانی را غافلگیر کنند!

بعد از خرید و فروش چند دستگاه بوگاتی، مانی در حال حاضر 3 دستگاه بوگاتی دارد. (البته به تازگی عکسی از یک ویرون 14 ساله آبی و سفید بسیار تمیز در گاراژش منتشر کرده که نشان می دهد چهارمین بوگاتی نیز به مجموعه وی اضافه شده است.)

 

یکی از بوگاتی های معروف مانی خوشبین، بوگاتی ویرون وینچرو است. خودرویی که منصور (تیونر ایرانی الاصل) آن را تیونینگ کرده و خودرویی بسیار ارزشمند است. وینچرو اولین بوگاتی خاص و اولین ماشین رویایی مانی به شمار می رود. این نسخه بوگاتی ویرون در آمریکا بی همتاست و مانی در 7،8 سالی که مالک آن است، حدود 15 تا 20 هزار مایل با آن رانندگی کرده است.

بوگاتی ویتس

بوگاتی ویرون ویتس مانی خوشبین در حقیقت یکی از سریع ترین خودروهای روباز دنیاست. ویتس می تواند با سقف باز به سرعت 407 کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعتش عدد 419 کیلومتر در ساعت را نشان می دهد. اما بوگاتی مانی تنها یک سریع ترین خودروی روباز جهان ساده نیست! از سری لجند بوگاتی ویتس تنها 3 نسخه ساخته شده که این تنها نمونه موجود در آمریکاست. مانی خوشبین این خودرو را زیر قیمت خریده و گویا 2 میلیون دلار روی آن سود کرده است!

این یکی از جدیدترین هیولاهای گاراژ مانی است. یک بوگاتی شیرون سفید رنگ که مانی بسیار آن را دوست دارد. این بوگاتی یکی از ارزشمندترین خودروهای کلکسیون مانی خوشبین به شمار می رود. سقف این خودرو مجهز به اسکای ویو بوده که مانی برای این آپشن 60 هزار دلار پرداخته است.

ماکت بوگاتی شیرون

این خودرو توسط هرمس طراحی شده و طراحی آن 3 سال طول کشیده است. روی جلوپنجره و توری های این بوگاتی نقش و نگار هرمس به چشم می خورد. کل کابین توسط هرمس در پاریس دوخته شده و از پارچه ابریشمی کشمیری برای دیزاین آن استفاده شده است.

مک لارن سنا-مک لارن P1

مانی خوشبین علاقه خاصی به محصولات مک لارن دارد. مانی در حال حاضر 3 مدل مک لارن را در تملک خود دارد. معمولی ترین آن ها یک دستگاه 650 اس اسپایدر مشکی رنگ است. دیگری مک لارن P1  است. سوپر ماشین بعدی اما یکی از جدیدترین ساخته های مک لارن است. مک لارن سنا که برای یادبود قهرمان معروف اتومبیلرانی ساخته شده است. این نسخه تنها سنا در جهان است که با این دیزاین عرضه شده. رنگ نارنجی جذاب این خودرو با نام راکت اورنج شناخته می شود.

کونیگزگ مانی خوشبین

مانی خوشبین علاقه خاصی به سوپر ماشین های عجیب و غریب دارد و برای داشتن این خودروها پول زیادی خرج می کند. چند وقت پیش مانی حدود 2.2 میلیون دلار برای خرید یک دستگاه کونیگزگ آگرا RS هزینه کرد. این آخرین دستگاه کونیگزگ رگرا RS بوده و از این جهت طرفداران فراوانی میان کلکسیونرها دارد. مانی خوشبین هرگز نمیخواسته این خودرو را واگذار کند، اما به قول خودش، به او پیشنهادی داده شده که نتوانسته در مقابل آن مقاومت کند. در نهایت مانی این خودروی خاص را به قیمت 4.1 میلیون دلار فروخته است و با فروش آن 1.9 میلیون دلار هم سود کرده!

کلکسیون خودروهای مانی خوشبین

دیگر سوپر ماشین فضایی گاراژ مانی، یک دستگاه پاگانی هوایرا است که این خودرو هم توسط هرمس دیزاین شده و نمونه ای منحصر به فرد و یکتا در آمریکاست. در سمتی دیگر اما می توانید یکی از بزرگ ترین کلکسیون های مرسدس بنز SLR  را مشاهده کنید! مانی خوشبین عاشق این مرسدس بنز است. از بین این 5 دستگاه مرسدس بنز SLR، مانی به نسخه رودستر سفید رنگ با تودوزی قرمز علاقه ویژه ای دارد. یک دستگاه پورشه کررا جی تی زرد رنگ دنده ای دیگر خودروی مورد علاقه مانی به شمار می رود.

کلکسیون خودروهای مانی خوشبین

پورشه 935 با ظاهر عجیب و غریب نیز یکی دیگر از خودروهای خاص مجموعه مانی خوشبین است که به تازگی به او تحویل داده شده. همچنین باید گفت مانی خوشبین پیش از این سوپر اسپرت های دیگری نظیر سالین S7 قرمز رنگ، پورشه 911 GT3 RS ، پورشه 918، لاموبرگینی مورسیه لاگو، رولزرویس گوست و چند خودروی دیگر را نیز در اختیار داشته است.


فوتبالیست های ایرانی چه خودرویی سوار می شوند؟! (اینجا کلیک کنید)


حسن البولکیا (سلطان برونئی)

حتما تا به حال افسانه های زیادی را از کشور ثروتمند برونئی و پادشاه عجیب و غریبش شنیده اید. حسن الولکیا انقدر پول دارد که نمی داند چه کار کند! برونئی کشوری در جزیره برونئو در جنوب شرقی آسیاست که با نام سرزمین آشتی و صلح هم شناخته می شود. این کشور تنها 436 هزار نفر جمعیت دارد و ثروتی افسانه ای در آن خفته است.

کلکسیون اتومبیل های سلطان برونئی

حسن البولکیا قصری بسیار مجلل و افسانه با بیش از 1000 اتاق خواب دارد! بیش از 100 اتومبیل در پارکینگ این قصر جای می گیرد. اما این همه ماجرا نیست. سلطان برونئی مجموعه از 7000 هزار دستگاه خودرو دارد و نام خود را به عنوان بزرگ ترین مجموعه دار اتومبیل در جهان ثبت کرده است. این مجموعه آنقدر عجیب و غریب و افسانه ایست که نمی توانید ارزش آن را در ذهنتان محاسبه کنید.

صدها فراری، صدها پ.رشه، صدها رولزرویس، صدها بنتلی، صدها مرسدس بنز و صدها ب ام و در این مجموعه عریض و طویل جا خوش کرده اند. اما به شخصه هیچ علاقه ای به این مجموعه ندارم. انگار سلطان سلیقه و ظرافت خاصی در ماشین بازی ندارد و فقط هرچه به دستش رسیده را خریداری کرده است! در بخشی از این مجموعه همه ماشین ها زرد هستند. در بخشی دیگر همه ماشین ها قرمز رنگ هستند و انقدر تعدادشان زیاد است که اصلا جذابیت آن ها به چشم نمی آید.

ادامه دارد…

ماشین بازی در سایه فوتبال!/ فوتبالیست های ایرانی چه خودروهایی سوار می شوند؟

هزار فرسنگ تا خودروسازی!/ از کشور مرموز (( کره شمالی )) و صنعت خودرو نیم‌بندش بیشتر بدانید

پیر مردِ پرحاشیه!/ هر آنچه می خواهید از زوایای پنهان زندگی و ماشین بازی های جرمی کلارکسون بدانید

این خودروهای نحس!/ افراد مشهوری که تصادف رانندگی آن ها را به کام مرگ کشاند

بهترین فرمول هیجان!/ آشنایی با جزییات مسابقات فرمول یک و قهرمانان این رشته ورزشی

صورت زخمی/ زندگینامه رانندگان مشهور اتومبیلرانی (نیکی لائودا)

ایده های طلسم شده!/ پای این خودروهای ایرانی هرگز به خط تولید نرسید

صنعت خودرو جهان به این ایرانی‌ها می‌نازد!/ با چهره های نامدار ایرانی در صنعت خودروسازی آشنا شوید

میلیاردر عشق ماشین!/ مانی خوشبین و کلکسیونی از خاص ترین خودروهای جهان

صنعت خودرو ایران پدرش را از دست داد/ محمود خیامی بنیانگذار ایران ناسیونال در سن 90 سالگی درگذشت

از (الف) تا (ی) پلاک خودرو / هر آنچه می خواهید از انواع پلاک های ملی بدانید

برچسب‌ها : b14the collection onethe collection1اتومبیل های مانی خوشبیناستون مارتینب ام وبدر بن سعود بن سعد آل سعودبزرگ ترین مجموعه های خودروبزرگ ترین کلکسیون های اتومبیلبزرگ ترین کلکسیون های خودروبوگاتیجی لنوحسن البولکیاخودروهای b14خودروهای بدر بن سعود بن سعد آل سعودخودروهای سلطان برونئیخودروهای شاهزاده سعودیخودروهای عجیب جی لنوخودروهای مانی خوشبینخودروهای گران قیمتخودروهای گران قیمت مانی خوشبینرولزرویسسلطان برونئیفراریلامبورگینیماشین های the collection1ماشین های مانی خوشبینماشین های گران قیمتمانی خوشبینمجموعه اتومبیل های سلطان برونئیمجموعه اتومبیل های گران قیمتمجموعه خودروهای گران قیمتمجموعه ماشین های سلطان برونئیمجموعه ماشین های گران قیمتمرسدس بنزمک لارنکلکسیون اتومبیل های جی لنوکلکسیون اتومبیل های مانی خوشبینکلکسیون اتومبیل های گران قیمتکلکسیون خودروهای جی لنوکلکسیون خودروهای مانی خوشبینکلکسیون خودروهای گران قیمتکلکسیون ماشین های the collection1کلکسیون ماشین های جی لنوکلکسیون ماشین های گران قیمتکونیکزگگران ترین خودروی جهانگران ترین کلکسیون های ماشین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی